Spoedcurcus rijbewijs zie uitleg

Al meer dan 20jr rij ik zonder rybewijs. En omdat ik weet dat ik verkeerd bezig ben wil ik alsnog mn rijbewijs halen. Bestaan hiervoor spoedcurcussen,hoe gaan die bv elke dag paar uur,wat is ongeveer de prys hiervan en hoe hoog is t slagingspercentage.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en nooit aangehouden in die 20 jaar???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet niet dat je eerst je theorie moet halen voordat je op examen mag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha en tipje: Ga niet met de auto naar je eerste rijles toe, leraar zou raar opkijken :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn mensen die beter auto kunnen rijden die geen rijbewijs hebben dan sommigen die wel een rijbewijs hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ mindseye, hoe meet je "goed" autorijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mindseye helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook als je aangehouden wordt hoef je lang niet altijd je rijbewijs te laten zien. Ik kom tot nu toe altijd weg met lief lachen (;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha ja lukt mij ook wel maar niet als ik een vrouwelijke agente aantref :S

Het beste antwoord

ja hoor die bestaan. Je hebt bijvoorbeeld van de anwb een rijopleiding waar je binnen een week je rijbewijs haalt. Maar dit is een vast pakket. Met de ervaring die jij al hebt is het waarschijnlijk handiger om naar een rijschool in de buurt te gaan. Vaak bieden zijn ook snelcursussen, waarbij je in een week of 2 veel lest en daarna afrijdt.

Afhankelijk van hoe goed je rijdt (en hoeveel verkeerde gewoonte je moet afleren) wordt na je eerste les een schatting gemaakt met hoeveel lessen je nodig hebt. Voor de ene zijn dit namelijk 3 lessen en voor de volgende zijn dit er 15.

Het slagingspercentage is relatief laag, omdat er vooraf al vaststaat wanneer je examen doet. Als het dus iets meer tijd kost om alles te leren zul je je examen niet halen. Maar met veel ervaring gaat dit argument niet noodzakelijk op.

Het beste wat je kunt doen is met een rijschool in de buurt contact opnemen en daar je vraag stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk alleen niet dat er een betrouwbaar slagingpercentage beschikbaar is van mensen die al jaren zonder rijbewijs rondrijden en daarna alsnog het roze 'papiertje' willen halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vette + hier kan ik zeker wat mee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanx!! Heb al overal geinformeerd en ben by de anwb toch t beste uit. Nadeel is dat ik nt snel examen kan doen omdat er al zoveel zijn uitgesteld door de sneeuw. Maar ik kom er wel hoor! Grtjs

Andere antwoorden (5)

Als je de website bekijkt van een rijschool bij je in de buurt, staat daar meestal het slagingspercentage vermeld en kun zien wat voor paketten er aangeboden worden. Suc6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de meeste rijscholen kun je direct beginnen.
Je kunt s,avonds terecht en zaterdags,dus je werk kan gewoon doorgaan.
De prijzen zijn gunstiger als je een totaalpakket neemt.
Een anderhalf uur rijles kost al gauw 60,00 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het gebied van autorijles is veel mogelijk. Er bestaan inderdaad spoedcursussen, waarbij je binnen een week klaar gestoomd kan worden voor het examen. Je moet hier dan wel de tijd voor kunnen vrij maken.

Verder zijn er natuurlijk de losse lessen, lessen in een simulator en veel rijscholen bieden met korting last-minute lessen aan.

Hoeveel lessen u nodig zal hebben is door ons niet te bepalen. U heeft dan wel 20 jaar rijervaring, echter omdat u nooit officieel les heeft gehad, kan het best zijn dat u inmiddels allerlei verkeerde dingen heeft aangeleerd.

De meeste rijscholen hebben het slagingspercentage op hun internetsite geplaatst. Anders kunt u dit soort informatie ook inwinnen bij het CBR. Zie voor verdere informatie www.cbr.nl
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
ik zou gewoon even bij je in de buurt rondkijken en informeren.
je kan wel gewoon losse lessen nemen. als je al zolang ervaring hebt dan leer je het zo. je moet alleen dingen heel anders aanleren dan je gewend bent. bv kijkgedrag of hoe je de handen moet hebben.
maar de auto zelf kan je natuurlijk wel

en als je snel naar het praktijk examen wil zorg dan in ieder geval dat je snel theorie haalt.
14 jaar geleden
Neem gewoon de gok en ga naar een rijschool, na één les laat je hem je examen aanvragen (dat mag hij niet weigeren). Slaag je, bespaar je een hoop geld, slaag je niet weet je in elk geval hoe een examen werkt en waar ze op letten.

Een rijschool zal nooit zeggen je bent in drie lessen klaar, je bent hun melkkoe!