Waar staat 'FRL' voor op een NEDERLANDS kenteken?

Mijn buurman van hiernaast heeft al een tijdje een Audi A5 Avant, maar heb gemerkt dat op de achterste kenteken ipv 'NL' zoals gewoonlijk er 'FRL' staat. En de voorste kenteken heeft er wel 'NL' staan. Dus het is wel een Nederlands kenteken lijkt me. Weet iemand wat die 'FRL' dan betekent?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
6.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou hier eens moeten kijken (zie link) is de kentekenplaat wel gewoon geel? http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Soorten-kentekenplaten-.aspx?path=Portal/Particulier/De%20kentekenplaat/Soorten%20kentekenplaten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, het is een alledaagse Nederlands kenteken maar dan met 'FRL' ipv 'NL.'
Utrecht
10 jaar geleden
Dan is het een eigen maaksel en dus waarschijnlijk niet legaal.

Antwoorden (2)

Friesland, dat is het volledige woord van de afkorting FRL.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar hij woont in Amsterdam, hoort het dan niet veranderd te worden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk van oorsprong een fanatiek Fries.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Friesland is geen verplichte aanduiding dus nee dat hoeft niet veranderd te worden, het zal wel gewoon een sticker zijn die zelf erop geplakt is.
Dit is een sticker, net zoals je soms een sticker ziet op het kenteken van een motor.
Dit is dan veelal van de motorclub en is rechts bovenin aangebracht i.p.v. het originele NL aan de linker bovenzijde.
Aangezien de meeste kentekens tegenwoordig GAIK kentekens zijn, heeft bijna ieder kenteken een blauwe strook met daarin de euro sterren en de letters NL. Deze moeten altijd zichtbaar zijn, en er mogen geen andere wijzigingen zijn aangebracht op een kenteken.
Natuurlijk doen ze niet moeilijk over gaten voor schroefjes, maar een sticker is verboden.
Je buurman kan, als hij wordt aangehouden, dan ook een bon verwachten.