Is een autoverhuurbedrijf verplicht mij vooraf op de hoogte te stellen van beschikbare verzekeringen?

ik heb een auto gehuurd en getekend voor 1000 euro eigen risico. Achteraf zie ik op de site van de verhuurder dat ik voor 9,- per dag het eigen risico had kunnen afkopen naar 250,-. De verhuurder heeft mij voordat ik de overeenkomst tekende niet verteld wat de mogelijkheden waren mbt optionele verzekeringen. Nu heb ik een kras op de auto en minimaal 1000 euro schade. Kan ik op basis van dit verhaal verwachten dat de verhuurder mij tegemoetkomt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je geen schade had gehad, had je dan achteraf die 9 euro ook willen betalen?

Het beste antwoord

Ja het is wel zo sociaal te melden dat je de verzekering kan afkopen. Echter ben je zelf akkoord gegaan met het €1000,- eigen risico. Op dit moment is het uw woord tegen die van het verhuurbedrijf. Nu is het wellicht verstandig om een afhankelijk schade taxateur te laten komen. Indien het niet z`n diepe en grote kras is , moet het raar lopen voordat deze €1000- schade is.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klopt, helder. bedankt voor de tip van het inschakelen van een taxateur,
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
dit is een bekende vorm van inkomsten vergaren door autoverhuurbedrijven. bij elke schade een hoog bedrag in rekening brengen, om vervolgens de schade niet te gaan herstellen. welk bedrijf was het?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De verhuurder gaf aan dat zij hun klanten niet actief informeren over optionele verzekeringen. De info hierover staat op de site etc. Ik ben dus gewoon de pineut. De kras is ook flink en zij hebben een rapport o