Ander contactslot in renault19 zetten waar moet ik zeker wel opletten aub nooit gedaan?

Oude is eruit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekkere zinsopbouw!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach we snappen het ;-)

Het beste antwoord

Afhankelijk van welk modeljaar en techniek en wat eruit/kapot is.
Soms voldoet het om alleen de cilinder te (laten) vervangen. Deze kunnen op code worden besteld. We praten dan over het mechanische gedeelte.
Is de auto echter van een jongere generatie dan zal er een compleet nieuw mechanisch gedeelte in moeten.
Ook deze zijn op code van de originele sleutel te bestellen.

Wat ook kan is een nieuwe meachanisch gedeelte te kopen inclusief nieuwe sleutel. Als het nog een type is zonder immobilizer (start onderbreker) dan kan dit ook gewoon worden gemonteerd.

Heb je echter een nieuwe deel met daarbij een nieuwe sleutel die een immobilizer heeft dan moet de computer na inbouw opnieuw geprogrameerd worden bij de dealer zodat de antennering het signaal van de sleutel herkend en de auto ook start.
Mijn advies is dan ook dat als je een type hebt met een dergelijk systeem om dit te laten doen bij een merk erkend reparateur. Doe je het namelijk zelf en je bent klaar dan zal de auto niet starten en kom je nergens meer.

Maar; ik vermoed dat het nog een "oud" mechanisch systeem is.
Voortaan bij je aanvulling even het jaar van de auto zetten en wat aanvullende info over het systeem. Is een stuk makkelijker te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sommige renaults hebben in de sleutel een sensor de matched met het contact.
Soms moet hè dus beide LATEN vervangen.
Anders kan je dus niet meer starten. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin maar eerst de accupolen los te koppelen.....