Elke auto heeft een bepaalde topsnelheid. Is het wettelijk toegestaan deze topsnelheid eigenhandig te verhogen door bijv. de begrenzer te deactiveren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het opvoeren van een auto is binnen grenzen toegestaan. Ik meen dat het zo'n 30% is. Ik heb mij ever van 35 naar 85 pk opgevoerd omdat de typegoedkeuring niet aangeeft of het een 1200 of 1600 is en dan pak je winst. De kans dat je gepakt word is vrij klein tót je een ongeluk krijgt want dan heb je kans op een complete check van je wagen waarbij dit aan het licht zal komen en je verzekering dus ongeldig is!!

Elke autofabrikant is verplicht zg homologatiepapieren te leveren bij het model auto welke ze in een land willen invoeren.Daarin staat in detail waarmee de auto is geassembleerd, oftewel samen gesteld. als een agent verkeerd wil, kan hij bij controle een bekeuring geven voor sportvelgen, want de staan dus niet in de papieren. elke verandering is in principe dus beboetbaar, maar wordt in ons land oogluikend toegestaan. Blijft wel de vraag ; waarom zou je het doen?wat is de meerwaarde? het remsysteem is berekend op een bepaalde kracht, en dat geldt trouwens ook voor brommers en scooters. ga je daar aan klungelen, verander je de remwaardes, en daarmee ook de veiligheid van je voertuig. En idd bij een ongeval geconstateerd, niet verzekerd!!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100