Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een nieuwe auto te kopen, moet ik mijn verstand gebruiken en een golf kopen of mijn hart volgen en voor een Alfa 156 kiezen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Qua styling is de Alfa veruit de beste keus, de Golf is toch wat meer 13 in een dozijn auto.
Gemiddeld zijn de onderhouds kosten voor een Alfa wat hoger dan die van een Golf. Ook de onderdelen van een golf zijn wat makkelijker te verkrijgen op b.v. de sloop. Bij Golf worden ook onderdelen gebruikt die je ook terug vind in Audi en Seat dit drukt de kostprijs van deze. Maar ja, het oog wil ook wat en de Alfa is in mijn ogen een mooiere auto dan de Golf maar ik kan niet in jou portemonnee kijken. En een aankoop keuring zou ik altijd doen, het kost wel wat maar het kan je een hoop geld en narigheid besparen.
Ik zelf rij o.a. in een Chevrolet Corvette, het zal zeker niet voor iedereen de beste auto zijn maar als ik er in rij is er voor mij geen betere auto denkbaar en dat bedoel ik ook met Alfa. Sommige auto's hebben gewoon karakter, stijl en een ziel. De Golf is een goede, betrouwbare auto maar doet je hart nou niet echt sneller kloppen.
Succes en veel wijsheid

Edwyn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Koop wat je mooi vind en kunt betalen. Je hebt hele slechte VW Golfs en probleemloze Alfa 156 exemplaren. Een Alfa is wel een grotere auto met dus wat hogere kosten, maar extreem is dat allemaal niet.
(Lees meer...)
paulus811
14 jaar geleden
Volg je hart. Altijd. geen twijfel.

Als je dat niet doet, heb je best kans dat die golf een slechte keuze is, dat je daarmee veel technische problemen mee hebt.

Maar ja als je in toeval geloofd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volg je hart want het automobiel gaat een prominent verlengstuk van jouw 'ego' worden. Maar....., pas op want uiteindelijk maakt je portemonnee wel de dienst uit!

Toegevoegd na 8 minuten:
Alhoewel......, je hebt gelijk.
Hier kan ècht geen Golfje tegenop!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou mijn portemonnee volgen, en alle kosten eens goed vergelijken.
Uiteindelijk moet je portemonnee er het hardste onder lijden, en jij dus ook, want bij de duurste auto moet je er het meeste voor laten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn ogen moet je je verstand gebruiken.
Maar ook je hart een klein beetje,want je moet een auto nemen waarin jij je prettig voelt,je hebt hem tenslotte elke keer nodig.
En de auto moet voor jou werken,en niet jij voor de auto.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste moet jij je hart volgen maar in deze tijd van km heffing straks en de belasting nu, zou ik een auto kopen met een lage CO2 uitstoot. Belasting vrij! En dan nog eens milieu vriendelijk!

Je bespaard heel veel kosten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat iedergeval een aankoopkeuring door bijv. de ANWB doen. Die controleren op veel punten in watvoor staat de auto is. Kost wat maar kan je eventueel heel veel ellende in de toekomst besparen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding