wat is de snelheid bij het naderen van een voetgangers oversteekplaats ?

Als je als automobilist een zebrapad naderd, welke snelheid moet hij dan aanhouden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Max. 50 km. per uur, echter die snelheid waarbij je vóór het zebrapad nog kunt stoppen, indien een voetganger kenbaar maakt te willen oversteken.
jc54
11 jaar geleden
Met gepaste snelheid naderen, dat is moeilijk te zeggen, ik zou zeggen, 30 km in een 50 km zone, 40 km in een 60 km zone, 60 km in een 80 km zone en 20 in een 30 km zone, het maakt natuurlijk wel verschil of er iemand bij de oversteekplaats staat of niet. Rijden kun je pas als je verkeersinzicht hebt en dus in kan schatten wat veilig is. Dat is ook 1 van de voorwaarden om voor je rijbewijs te slagen of niet. Als je ervaring hebt dan weet je wat kan en wat niet, als je die kennis gebruikt, dan is de kans dat je ongelukken veroorzaakt sowieso stukken kleiner. Hou voetgangers altijd in het oog, ze ( waaronder ik) doen soms rare, onverwachte handelingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Minder of gelijk aan de max snelheid maar traag genoeg om op een veilige manier te stoppen wanneer iemand wil oversteken. Anthans in Belgie want daar moet je stoppen wanneer iemand wil oversteken.
Dus het hangt van de situatie af. maar in het begin dat je rijd toch extra oppassen omdat je nog zo geen ervaring hebt met snelheid en de reaktie van het voertuig
Robby BB