Weet iemand soms hoe je in je auto kan als je sleutel in de auto ligt en op slot is. Geen reserve sleutel :( ?

Ford Fiesta

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
38.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welk bouwjaar?

Antwoorden (7)

Als je lid bent van de wegenwacht, kan je hen eens bellen. Deze hebben vaak het juiste gereedschap aan boord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De politie om advies vragen, want de auto kan nu ook gemakkelijker gestolen worden door een ruit in te slaan en dan met sleutel weg te rijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een auto met afstandsbediening is, met een zgn. dikke sleutel, dan heb je aan
een tennisbal genoeg... Maak een gaatje in de tennisbal, plaats dat gat tegen het sleutelgat, en druk de lucht met veel kracht door het gat van de tennisbal in het sleutelgat. Ik heb het bij mijn eigen autootje uitgeprobeerd, en het werkt. Een voorbeeldfilmpje heb ik toegevoegd.

Toegevoegd na 41 minuten:
Hetzelfde schijnt ook te kunnen met een gootsteenontstopper!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaaf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar alleen voor onschuldige vrouwen hè, niet voor mensen met snode plannen... ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom een tennisbal. Gewoon zo'n rioolontstopper...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn toevoeging was gelijk met jouw reactie, RadioGnome! ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kun je een autosleutel met afstandsbediening in een dichte auto laten liggen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar had ik nog niet eens over nagedacht... Klopt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige auto's die open/dicht gemaakt worden met een afstandsbedienings sleutel gaan na zoveel minuten automatisch dicht. Dus je laat hem in een open auto liggen, doet hem dicht, loopt lekker naar binnen om vervolgens weer terug te komen (voor bijvoorbeeld andere spullen) en vergat je autosleutel eruit te halen maar je auto zat weer in het slot. Tadaaaa
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ytje. Een auto gaat nooit weer automatisch op slot als de deur eenmaal open is geweest. Dit gebeurt wel als je de auto ontgrendeld maar verder niks doet. Maar als de deur eenmaal open is geweest zal de auto zichzelf nooit automatisch afsluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus als je de auto open maakt met de sleutel, er in gaat zitten en de deur dicht doet, gaat hij nooit op slot?
Of wat bedoel je nu?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja precies. Tenzij je wegrijd en je hebt ingesteld dat ie op slot moet tijdens het rijden. Maar als je stil blijft staan zal de auto zichzelf nooit automatisch op slot zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zou je zelf toch ook altijd met een gesloten auto rijden Ytje....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik dacht dus van wel, aangezien ik bij een auto altijd 2x aan de klink moest halen om hem open te maken, en iemand ook een keer zijn sleutel binnen had laten liggen en de auto automatisch na zoveel minuten op slot gaat. Maar die auto zal dan wel kapot zijn (en die van de vraagsteller ook)
Dealer bellen waarschijnlijk kan er een transpondersleutel op chassisnr gemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wegenwacht bellen en als je geen service aan huis hebt of geen lid bent kan je gewoon een garage bellen in de buurt, die hebben vaak een pompje waarmee ze de deur open kunnen buigen aan de bovenkant en zo de deur kunnen openen.

Ook veel restyle bedrijven (uitdeuken zonder spuiten) hebben vaak deze pompjes. deze kan je ook eens bellen als er 1 in de buurt zit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou in ieder geval zorgen voor een reservesleutel, die er standaard bij hoort te zitten.
Kun je overigens niet via de achterklep in de auto komen? Indien dit niet kan zit er niets anders op dan de Wegenwacht bellen. Die hebben meestal wel middeltjes om er zonder noemenswaardige schade in te komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ANWB of de dealer krijgt hem wel open. Als je erbij staat te kijken verbaasd het je zelfs hoe makkelijk dit gaat. Iemand van de ANWB kan met een simpele tik (zonder beschadiging te veroorzaken) of met een soort ijzerdraad de auto van binnen uit openen.
Verstandig is wel om een reserve sleutel te maken. Al doen heel veel mensen dat niet i.v.m. de prijs die de dealer daar voor vraagt.

Per merk en type gaat dit op een andere manier. De informatie die je geeft is ook niet toereikend om voor dit specifieke model te bepalen hoe het open te maken is. Was de informatie wel toereikend wilde ik het in ieder geval niet posten om diefstal van spullen die in de auto liggen of de auto zelf te beschermen tegen diefstal.