Waar kan ik een rode achterlamp (laser) voor een auto kopen/bestellen?

Hallo,

ik was onlangs ('s avonds laat) op de autosnelweg aan het rijden en ik zag iemand een rode laser licht (achteraan de auto) aan en uitsteken (waarschijnlijk heeft hij of zij deze zelf op gezet), weet iemand hoe zo iets noemt en waar ik zo iets kan kopen of bestellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
jc54
11 jaar geleden
Weet wel dat het niet toegestane verlichting is, ofwel verboden verlichting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt jc54 en je krijgt er ook een flinke boete voor als ze je er rijdend mee betrappen.

Antwoorden (1)

Allereerst voldoet dergelijke verlichting op geen enkele manier aan de Nederlandse en zelfs niet aan de Europese eisen.
De beschrijving is te vaag (vermoedelijk ook omdat je het in het donker en de snelheid moeilijker zag) om hier een goed antwoord te geven. Maar wanneer er sprake is van een laser vermoed ik dat het eigen fabrikaat is want heb in verschillende tuningsboeken en dergelijke nog niks gevonden. Ook op buitenlandse sites heb ik niks gevonden wat hier op lijkt.