Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Je net gekochte 2hands auto bij dealer gekocht begeeft het binnen de 8weken. Wat kan je doen? Auto valt buiten bovag garantie..Is er nog alternatief?

Auto is een Renault megane scenic 2.0 met lpg g3 162000 km en had net een koprevisie gehad ivm lekkende klep, nu is de motorlager deruit. Kan ik de dealer aansprakelijk stellen en een reparatie eisen?? Of was dit een verborgen gebrek? De auto viel net onder de 3 maanden Bovag garantie van 3200 euro. Wat zijn mijn mogelijkheden??? bvd Hans.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
751

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Wettelijk heb je geen recht op garantie.
Je kunt een beroep doen op enige coulance van dealer maar daartoe is hij niet verplicht na 8 weken.
Van belang is natuurlijk ook hoeveel jij er mee gereden hebt in die 8 weken.
Een motorlager (ik denk dat je krukaslager bedoelt) heeft niets met een cilinderkoprevisie te maken dus dat kan geen gevolg daarvan zijn.

Als je de reparatie helemaal zelf zelf moet betalen zou ik wel even rondkijken want Renault's staan niet bekent om hun voordelige reparaties bij de dealers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het proberen bij de garage waar je hem gekocht hebt.
maar het schijnt veel voor te komen bij renault dat de motorlagers het begeven, en ze niet thuis geven, ook op jongere leeftijd kan het gebeuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Renault is gewoon troep
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding