Heeft een dieselmotor een smoorklep?

ik wil er namelijk een vacuummeter op aansluiten, net als bij mijn benzinemotor

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Het beste antwoord

Een dieselmotor heeft geen smoorklep echter wel een afsluitklep.
Een dieselmotor levert meer vermogen door méér brandstof in te spuiten. Afhankelijk van de stand van het gaspedaal.
Daarom zit er altijd een aparte vacuumpomp op de motor om de rembekrachtiging te voeden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja een dieselmotor heeft een gasklep, net zoals een benzine motor dat heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet noodzakelijk, en bij een turbodiesel zeker niet.
Ik vraag me af wat je wilt bereiken met een vacuummeter.
Brandstofbesparing bereik je vooral door in het juiste toerenbereik te blijven.
Als er geen toerenteller in zit zou je daar dus eerder naar moeten gaan zoeken.
Overigens hebben alle dieselmoteren een vacuumpomp om de rembekrachtiger te voorzien van vacuum.....