dat gebeurt doormiddel van informatie panelen die boven de weg hangen. en het Verkeerscentrum Nederland zorgt voor de verwerking van de informatie die deze panelen afgeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zitten detectielussen in het wegdek, en als er zachter dan 50 km/u wordt gereden meet het de lengte van de file.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je je antwoord hier kunt vinden:
http://www.vcnl.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Flink zoeken daar levert enige info op; http://www.ndw.nu/pagina/nl/4/databank/ Erg veel wijzer wordt je er niet van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien de vraagsteller wel.. ? Ik ook niet haha
door die camera's die boven de snelweg zitten.
Bijvoorbeeld..

Als je camera A hebt en camera Z zit bijvoorbeeld 2 km van A af, dan weet je dat het 2 kilometer is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duh...
Mooi voorbeeld :-P
Als je al die gegevens (detectielussen, camera's) hebt, kun je daar aan rekenen en modelleren...

De gegevens van de detectielussen en de verkeersmodellen worden omgezet in zogenaamde 'voertuigverliesuren' (mooi woord voor scrabble!) voor tijdens de ochtendspits, avondspits en buiten de spits. Op basis van die voertuigverliesuren wordt bepaald of een weg moet worden verbreed of dat er andere maatregelen nodig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verkeer en Waterstaat is wel heel erg kort door de bocht:

Hoe signaleren we files?
De meeste snelwegen zijn voorzien van lussen in de weg. Deze lussen signaleren elektronisch hoe hard het verkeer rijdt en hoe lang een file is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is ook een website die files op een andere manier meet, zie de bron: