waar moet ik opletten bij het vervangen van de katalysator?

De katalysator van deze Alahmbra 1997 2.0i ady motor is defect.

Nou zijn ze nieuw te duur voor deze auto 1997, ben nu op zoek naar een gebruikte kat.

Mijn vraag is, moet dat perse eenzelfde zijn als eronder zat, of mag dat ook van een ander type seat, vw zijn,

Waar moet ik dan op letten, buiten dat de lambda erin gedraaid moet kunnen worden, mag de kat ook zijn van een diesel?

alvast bedankt voor de reactie's.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
leegslaan?

Het beste antwoord

Elke benzinekatalysator die past of je passend kunt maken is goed. Alleen moet je even opletten dat het werkzame oppervlakte (ongeveer) gelijk is.

op de sloop kunnen ze je hiermee helpen, je kan ook het beste even je oude katalysator meenemen dan kunnen ze gelijk kijken wat ze hebben liggen dat gelijk past.

je moet wel een benzinekatalysator hebben. Verbranding van diesel geeft veel meer roet dan de verbranding van benzine. Hier moet de katalysator wel tegen kunnen natuurlijk.

Succes!