Is het standaard om af te dingen op een occassion buiten inruilkorting??

auto met 600 euri inruil (oude auto) kan daar bovenop nog afgedingt worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (5)

Als je een nieuwe auto koopt kun je altijd nog proberen ondanks de inruil om korting te verkrijgen of accesoires te krijgen.
11 jaar geleden
Niet standaard maar wel normaal ook op aanschaf gebruikt ! Geef het een kans zeg zo iets leuke auto nette inruil maar ik vind zeg dat het mij zeg 1000€ te duur wordt ! Vraag of hij de prijs wat kan laten zakken , kom met prijzen van andere vergelijkbare auto's enz zegt hij nee ! Bedank hem voor de moeite en zeg iets van jammer ik had er m'n best voor willen doen . Ga dan ook echt weg !!! Let op ja de man in kwestie zegt dan dat hij toch nog z'n best gaat doen . Vraag eerst altijd de helft meer , dan kan je naar elkaar toe komen . Dat is normaal !! Just play the game . Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inruilkorting is ook niet altijd mogelijk hoor. Natuurlijk kan je afdingen, maar ik denk dat het niet altijd succes heeft. Ook autobedrijven hebben marge nodig en die slinkt in deze tijd aardig. Het wordt dus steeds moeilijker om iets van de prijs af te krijgen.

inkoop van goede auto's wordt steeds moeilijker. Elk autobedrijf zit achter mooie en goed verkoopbare occasions aan. Ze moeten goedkoper verkopen/adverteren om met de prijzen van anderen mee te kunnen (hoge prijzen vragen kan altijd maar je gaat hem waarschijnlijk niet verkopen). Marges slinken dus, en zo ook de ruimte om te onderhandelen.

Mbt. tot de geen-inruilkorting. Vaak is het zo dat een inruiler voor een autobedrijf een extra zorg erbij is. Ze zijn blij dat ze een auto hebben verkocht en vervolgens krijgen ze een nieuw probleemgeval erbij (waarom doe je hem anders weg?). Een geen-inruilkorting is dan mogelijk. Soms is een inruiler ook wel interessant voor een autobedrijf (bijv. voor export oid) of de mogelijkheid er toch 1 en ander aan op te knappen en hem toch in Nederland met een beetje winst weg te kunnen zetten. In zo'n geval gaat een geen-inruilkorting niet op. Ze kunnen dan op 2 auto's iets verdienen.
Soms heeft een autobedrijf een heel groot netwerk om inruilers weer bij andere autobedrijven neer te zetten en zo occasions te laten rouleren en uiteindelijk de meest interessante occasions voor jouw bedrijf te krijgen.
Zo gaat het in ieder geval bij ons leasebedrijf (www.finalease.nl). Je kan bij ons altijd van alles inruilen. Wij werken met lage marges om goed te kunnen concurreren en onderhandelen mag maar is meestal zinloos.

Niets is dus standaard, zeker niet in deze tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afdingen is vrij gebruikelijk bij de koop van een 2e hands auto. En het kan wel degelijk in combinatie met inruil.
Belangrijkste factor om af te kunnen dingen is dat mensen de auto graag kwijt zijn. Dit kan bijvoorbeeld omdat mensen de auto liever vandaag kwijt zijn dan morgen (drukt bijvoorbeeld op de maandlasten, vooral particulier). Maar de belangrijkste reden is omdat ze de auto anders moeilijk kwijt raken. Een auto van 600 euro raakt een handelaar makkelijk kwijt is het vandaag niet dan is het morgen wel.

Ik zelf rijd een Opel Vectra met een 2.2 liter benzine motor. Ik heb aardig wat af kunnen dingen op deze auto. Mede omdat een dergelijke auto een behoorlijk verbruik heeft waardoor hij niet erg gewild is in deze tijden.
Op dit moment zijn kleinere en goedkopere occasions erg in trek en het is dus moeilijk hier op af te dingen.
Maar ook de staat van een auto is veelzeggend. Wanneer je afdingt moet je kritisch naar de auto kijken. Een auto van ongeveer 600 euro vertoont altijd wat gebreken. Som de gebreken op samen met de kosten die je eraan moet maken en voor je het weet heb je een interessante deal gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan misschien onbeleefd overkomen maar ik heb jaren de volgende techniek gebruikt : als ik een bepaald voertuig moest hebben (ik was een blanke handelaar) stuurde ik daar een bruine medemens op af. Hoe ze het deden weet ik niet maar zij konden altijd een betere prijs bekomen dan ik. Heeft hen en mij veel geld opgeleverd.....