Er worden bij onze auto 2 injectoren vervangen;Men zegt dat de distributieriem dan ook moet worden vervangen?

Is dat wel zo?
Het is Toyota Avensis 2.0 diesel uit 2003 en ik dacht altijd dat het alleen bij een bepaalde kilometerstand moest?
Iemand enig idee, ook over de mogelijke kosten?

Toegevoegd na 53 minuten:
En moet de waterpomp dan ook worden vervangen, waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

In principe hoeft de distributieriem niet vervangen te worden als deze er nog niet aan toe is. Maar; als er voor het vervangen van de injectoren het distributie gedeelte volledig los moet dan is het advies om wel gelijk de riem, en eventueel spanner en geleiderol, te vervangen.

Waarom dit advies? Vaak staan er al behoorlijk wat kilometers op de teller (en dus ook de riem) en om te voorkomen dat je over een halfjaar weer alles los moet (laten) maken kun je het beste de riem en aanverwante delen nu gelijk meelaten nemen. Dit is alleen beter voor je eigen beurs. Anders heb je twee keer de arbeidskosten.

Vraag wel even na of het echt noodzakelijk is om de riem los te maken. Indien dit niet is vraag dan waarom ze de riem willen vervangen.

En als je toch aan het vragen bent; vraag gelijk of het vervangen van twee injectoren voldoet. Vaak moeten ze voldoen aan een bepaalde klasse en is het het beste om ze allemaal te vervangen om later inspuitproblemen te voorkomen en hiermee dus een beroerd lopende diesel.

De kosten durf ik je zo niet te zeggen, maar als alles los moet dan lijkt het mij dat je allen de nieuw riem en eventueel spanner en/of geleiderol moet betalen.

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een inhoudelijk antwoord kan ik niet geven, maar hopelijk heb je iets aan onderstaande site.

(td)