Weet iemand hoe ik mijn elektrisch bedienbare raam dicht kan krijgen?

Mijn raam aan de bestuurderskant wil sinds vanmorgen niet meer dicht. Lekker met de regen, want nu krijg ik dus een natte stoel.

De bijrijderskant werkt wel gewoon. Iemand een idee hoe ik dat raam dicht kan krijgen?

Ik ben wel handig, maar geen automonteur. (altijd handig om te vermelden haha)

Toegevoegd na 1 uur:
Het gaat om een Mazda 325F uit 1995.

Toegevoegd na 1 uur:
1.5I GLX

11 jaar geleden
in: Auto's
149.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is het handig om ook even merk en type te vermelden.
mvg.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Shit, dat had ik gedaan, alleen toen kwam GV met een cookie vraag, en toen was dat weer weg, daarna vergeten.

Het beste antwoord

Wij hebben het ook wel eens gehad, met een VW passat. Wat we in dat geval deden (en daar moet je wel met zijn tweeën voor zijn): één persoon zit binnen, en drukt op de knop om het raam omhoog te bewegen, de ander staat buiten met zijn of haar hand tegen het raam. Degene die binnen zit, houdt ook zijn of haar hand tegen het raam. Als er tegelijk op de knop gedrukt wordt en aan beide zijden met de hand op dezelfde plek tegen het raam geprobeerd wordt het raam omhoog te duwen, wil het nog wel eens lukken. Niet meteen bij de eerste poging opgeven, vaak lukt het na een paar keer proberen wel. En met een beetje geluk werkt het raam daarna wel weer.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie nu dat deze truc al toegepast is, en het raam weer dicht is. Beetje mosterd na de maaltijd dus...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
haha, geeft niet. Ik ben blij dat die technische dienst man er was :-) Dat zijn van die truckjes daar weet je niks van, totdat het je een keer gebeurd, en dan vergeet je het nooit weer.

Andere antwoorden (5)

Je kan proberen om de schakelaars om te wisselen,dus van de bijrijderskant naar de bestuurderskant,hier zit een stekkertje aan vast,maar dit kun je gewoon afkoppelen en dan het geheel omwisselen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij heeft elk electrisch raam een mogelijkheid om handmatig het raam te bewegen. Je moet dan echter wel binnenin de deur zijn. Dus: bekleding eraf en zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke het raam is weer dicht mijn ervaring is dat als de ramen slecht of niet dicht gaan een kwestie van smeren van het mechanisme.Ook wil het goed helpen als de raamgeleiders schoon zijn en flink spuiten met een busje siliconenspray. En ook lekker veel spuiten tussen het raam en de deur bekleding in de meeste gevallen bereikt het ook het mechanisme niet zuining er mee zijn het kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een oudere auto is draadbreuk een voor de hand liggende oorzaak. Bij geopend portier zie je, ws. ergens onderin een soort slang lopen van portier naar carrosserie. Daar bevindt zich een dikke kabelbundel in waarvan de draadjes vroeger of later breken door herhaaldelijk buigen door portier open en dicht. De kunst is om het juiste draadje te vinden en dat op een duurzame manier te repareren. Aanvankelijk doet de raambediening het de ene keer wel en de andere keer niet maar het gaat van kwaad tot erger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haal de sleutel uit het contact en druk op de afstandsbediening op het knopje 'op slot zetten'; na een paar seconden gaat het raam dicht; houd deze knop ingedrukt tot dat alle ramen dicht zijn.