welke wat grotere auto is het zuinigst "overall"genomen?

we hebben wegens gezinsuitbreiding een grotere auto nodig, het duurt niet lang meer of in onze micra gaat het echt niet meer passen, laat staan als we op vakantie zouden gaan.
nu staat de maxi cosi voorin, en hebben we 2 kinderzitjes achterin waar ik me naast pers, maar straks zit ons derde schatje ook achterin in een autostoeltje......dat past never nooit niet helaas:(

nu is er niet heel veel budget, maar zoals gezegt, het moet, anders kunnen we nooit als gezin ergens heen:(

welke auto waar zeker 3 kinder-autostoelen achterin kunnen, rijdt een beetje zuinig, heeft voldoende kofferbakruimte kost niet te veel aan wegenbelasting en is niet te duur in aanschaf

(een ieders droomauto dus misschien wel.....;)

graag wegenbelasting en verbruik er even bij vermelden.....??????

Toegevoegd na 22 uur:
ons budget is eigenlijk gewoon nul zeg maar, het wordt dus lenen, na aftrek inruilwaarde van mijn auto of het zien uit te houden tot het vakantiegeld weer gestort wordt, maar ook dan komen de gemeentelijke belastingen etc er weer aan:(

er wordt ook 2 keer in de week mee naar venlo gereden vanaf rotterdam, denk dat we rond de 10.000 km in een jaar zullen zitten...of daaronder, zeg tussen de 10 en 8 duizend

ps: als iemand ng een tip heeft hoe je sneller de lotto jackpot wint....;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
bamibal
11 jaar geleden
Je zou eens kunnen kijken naar een Dacia Logan. Die zijn relatief goedkoop in de aanschaf en gebruik.
bamibal
11 jaar geleden
Zo'n station, dan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bami, dat is een goeie tip! http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/01/bijna_niemand_steelt_ooit_een_dacia.html
paulus811
11 jaar geleden
Dacia Logan is oude techniek en dat is over het algemeen niet zuinig. Wel zijn reparaties meestal iets goedkoper.
paulus811
11 jaar geleden
Wat is 'niet veel budget'? Kun je een indicatie geven? En hoeveel km per jaar wil je ongeveer rijden, dat maakt uit of benzine dan wel diesel het goedkoopst is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is een wat oudere Opel Astra of Vectra misschien een optie?
Deze zijn redelijk goedkoop in aanschaf en onderhoud.
Het budget en aantal km is inderdaad ook een belangrijke factor

Het beste antwoord

Ik zou kijken naar een auto op LPG (g3-installatie). Indien je een gebruikte auto koopt, dan is de lpg-installatie al afgeschreven en zit er zo goed als geen prijsverschil meer in ten opzichte van een auto op benzine.

Ik rijd op dit moment een Renault Laguna op gas. Normale wegenbelasting (Limburg) is € 48,-- per maand, op gas (G3), is het € 78,--. Dit houdt in dat het omslagpunt (waar op gas rijden goedkoper is als op benzine rijden) ligt bij ongeveer 6000 km per jaar.

Kijk eens naar een voormalige lease-auto. Deze zijn over het algemeen goed onderhouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het onbekende budget maakt het lastig iets te kiezen. Persoonlijk lijkt me een Opel Zafira de ideale oplossing ruimte voor de kinderen zelfs wanneer ze gegroeid zijn. Ze zijn relatief goedkoop in aanschaf en ook in onderhoud.
Helaas zijn ze niet echt zuinig een oplossing is om een dergelijke auto op Lpg te kopen. Kies dan wel voor een g3 installatie die zitten precies tussen de wegenbelasting van een benzine en een diesel in. Na een keer in een maand tanken heb je dit er al uit.

Bekende voordelige mpvs zijn de voyer, scenice, Zafira.
Verbruik is weliswaar 1 op 9 à 1 op 10 maar wanneer de brandstof 80 cent de liter is kost is dit goed te doen. Zeker het kijken waard