Welk nummer kan je bellen voor het melden van gevaarlijke situaties of voorwerpen op de snelweg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
24K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben ooit 'snachts bijna op een rol tapijt gereden, daar heb ik toen 112 voor gebelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat zal jij geschrokken zijn, ik heb het op klaarlichte dag gehad
dat auto´s voor mij gingen slalommen, dan weet je ook niet wat
er gebeurt of wat je moet doen!
er was dus een vrachtauto met open klep die spullen verloor,
die op straat vielen en doorrolden of "sprongen" van hier naar
daar, heel bizar griezelig...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik was niet de enige die aan de kant ging en toen had iemand ook al 112 gebeld.

Antwoorden (4)

Rijkswaterstaat lijkt me daar de beste instantie voor.

Zij hebben het gratis nummer 0800-8002.
Ze zijn 24 uur per dag te bereiken.

je kunt ze bellen voor o.a.:
- verkeerde borden
- schade aan de weg of vangrails
- vragen over situaties op of langs de weg
- gevaarlijke situaties
- vragen over werkzaamheden

Tip: Zorg dat je hm-paaltjes weet voordat je belt, dit maakt het aanmaken van de melding makkelijker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt. Rijkswaterstaat heeft een heel legertje weginspecteurs rondrijden die onmiddelijk uitrukken als er ergens iets aan de hand is.
De wegbeheerder rijkswaterstaat
11 jaar geleden
Rijkswaterstaat: 0800-8002.

Voor acute gevaarlijke situaties zou ik 112 bellen (of 0900-8844 (politie)).

Toegevoegd na 4 minuten:
In België kunnen gevaarlijke situaties of voorwerpen op de snelweg direct gemeld worden aan Touring Mobilis op het nummer 090010280.
11 jaar geleden
Bij nood/hele gevaarlijke situatie 112.
Bij algemenere zaken kan je 0900-8844 proberen, algemeen nummer voor politie/brandweer.
Mogelijk kan je ook 0800-8002 bellen, het info nummer van Rijkswaterstaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Altijd eerst 0800-8002. Rijkswaterstaat heeft een heel legertje weginspecteurs rondrijden die dan onmiddelijk in kunnen grijpen.