Kan ik op achterruit van mijn auto aan de binnenkant ruitontdooier sprayen? De verwarmingskabeltjes zitten erop ipv erin verwerkt.

Ben ban dat de kabels aangetast worden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Castle
11 jaar geleden
Je kan de ruit dan toch ook ontdooien door de ruitverwarming aan te zetten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Caste, dat is pas een goeie vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat Castle zegt..
Zet gewoon de ruitverwarming aan.
Mocht deze niet werken, even je zekeringen checken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gisteren heb ik al op Castle gereageerd, maar ik zie mijn reactie nergens meer. Ik schreef dat ik zowel de ruitverwarming als de blazer aan heb gezet, maar dat het langzaam gaat. Gisteren zat ik 10 minuten te wachten totdat ik kon rijden. Vanochtend wilde ik om 9 uur gaan rijden. Deze keer waren de ruiten ook van de buitenkant bevroren. Dat was zo weg met de ruitontdooier. Echter, de achterruit van de binnenkant was ook weer bevroren, de ruitverwarming werkt wel, maar heel langzaam. Het duurde een half uur eer ik kon gaan rijden. Nu heeft iemand me aangeraden om zo'n folie te kopen wat je er 's avonds op doet. En ik denk dat ik er ook maar eens naar de garage mee ga. Ik weet niet waar die zekeringen zitten, ik heb er geen verstand van.

Het beste antwoord

De kabeltjes voor de achterruit verwarming zijn best gevoelig. Ik zou er dan ook geen antivries opspuiten. Het beste kun je je achterruit bedekken voordat het vriest.