Is het slecht voor de auto om met 1 wiel op de stoep te parkeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
26.8K

Het beste antwoord

Het is slecht voor je band en velg om de stoeprand op te rijden. De zijkant van de band (wang) en de velg kunnen hierdoor beschadigd raken. Onder een flauwe hoek aanrijden van de stoeprand word als het ware je band in de velg geduwd en kan tot leeglopen leiden. In andere gevallen (en zeker als je het eeen beetje 'lomp' doet kan je band kneuzen, het canvas beschadigd raken en je velg een deuk oplopen.

Een ander geval wordt het als je je auto (het wiel) via een verlaagd gedeelte de stoep op te rijden. Kijk dan wel uit (omdat je met één wiel op de stoep wil parkeren) dat het andere wiel niet tegen de stoeprand komt met gevolgen zoals hierboven aangegeven.
Verder kan je auto het prima hebben om met een wiel op de stoep te staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alleen als het voor een langere tijdsduur betreft is het zeker slecht voor de band ,maar ook voor de schokbreker...!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Want...?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is dan (in geval van landurig staan dan) slecht voor de band of schokbreker? Die kunnen er m.i. prima tegen hoor.