heeft het ook zin om alleen de voortste wielen te vervangen door winterbanden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

De ANWB is heel duidelijk en schrijft hierover het volgende:

Nee, dit is ronduit onveilig. Beter géén winterbanden dan twee winterbanden. Twee sets verschillende banden met verschillende eigenschappen leveren een onvoorspelbaar rijgedrag op. Ook de niet aangedreven wielen hebben namelijk een belangrijke functie bij de wegligging en stabiliteit van de auto. Een verschil in (zijdelingse) grip tussen aangedreven en niet-aangedreven wielen zal de stabiliteit van de auto ernstig in gevaar brengen.