Waar kan ik de luchtfilter van mijn verwarming in mijn auto terugvinden?

Sinds kort dampen mijn ruiten de hele tijd aan. Nu had ik ergens gelezen dat de luchtfilter van mijn verwarming moest vervangen worden omdat dit de oorzaak wel eens kon zijn. Nu is mijn vraag, waar kan ik die ergens terugvinden? Want de gewone luchtfilter aan de carburator weet ik wel zitten. Ik heb een Volkswagen Polo (benzine) van bouwjaar 1999.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
2.8K

Het beste antwoord

Die zit gewoon achter je dashboard kastje !!

Dat heet een interieurfilter

Maar als in eens je ramen beslaan komt niet daardoor!!

Of je ventilator/ kachelbediening staat niet goed
Oftewel hij staat op binnen circulatie inplaats verse lucht va buiten
Of je waterafvoer goot is verstopt die zit onder de ruitenwisser motor
Of je kachel radiateur is lek

Zet je airco aan helpt ook !!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Meestal bevind die zich in de raam/motorkap goot. Als je de stang van je ruitenwisser volgt dan zie je de plaats waar de motor van de ruitenwisser in zit... het is in dit compartiment dat de filterbox meestal zit. Let wel er zijn Microfilters voor mensen met allergieen zoals in je stofzuiger en gewone,de eerstgenoemden zijn prijzig! Wat je vooral moet doen is eventuele ophoping van vuil zoals zand en bladeren in die goot verwijderen want zij houden het vocht vast wat nadien word opgeslorpt door dat filter waardoor het verzadigd raakt. Je kan het ook voorzichtig afspoelen in sopje met afwasmiddel,let wel dat je zo gaat spoelen dat je het vuil altijd uitwaarts dwingt.Leg daarna het filter eens een dagje op je radiator of droog het op een andere manier. Ken je iemand met een luchtcompressor laat hem het dan proper blazen hij weet meestal hoe. Het kan echter wel zijn dat de chauffage van je auto lekt dit is een warmtewisselaar waardoor je steeds ramen krijgt die aandampen dit hoeft maar een zeer kleine lek te zijn... Hoe vaak moet je de radiatorvloeistof bijvullen? Voor kleine lekken bestaan er middelen in de handel die je in je radiator kapt. Zo hopelijk heb je hier iets aan GR.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De filter die jij bedoelt zit onder de motorkap aan de bijrijders kant tegen het dashboardkastje aan. zie bijgaande link.

http://www.marcovw.nl/Woordenboek/i/interieurfilter/interieurfilter.htm