Is een nieuwe auto ook een beurt nodig?

Het betreft hier een bestelbus uit het jaar 2011 met 32.000 KM welke nog nooit enig technische onderhoud gehad heeft. Is dit noodzakelijk voor het behoud van de auto?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kun de dealer opbellen met de vraag wanneer en bij welke km stand de bus een kleine,
Of grote beurt moet hebben.
De grote beurs is zeer belangrijk ivm vervanging en controle
van essencieële onderdelen. Zoals distributie riem, v snaar, rem schoenen/blokken enz.

Antwoorden (2)

Ik zou wel een afspraak maken. Grote kans dat je banden en olie in elk geval aan vervanging toe zijn, verder inderdaad erg belangrijk om bijvoorbeeld de remmen te laten checken.
Wellicht bespaart goed onderhoud nú, je meer kosten voor later...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ook een nieuw voertuig heeft zijn onderhoud nodig.
Immers uw voertuig is aan slijtage onderhevig en dat zelfde geld ook de oliën, filters e.d.
Voor een bedrijfswagen geld dat zelfs meer dan een luxe wagen.
Daarnaast kunnen bepaalde fabricagefouten ( indien van toepassing ) sneller onderkent en verholpen worden.
Soms worden dergelijke onderhoudsbeurten zelfs meegenomen in de garantievoorwaarden.