Is het zeker dat bij het tanken evenveel benzine/diesel in de tank terechtkomt als er wordt aangerekend?

Vooral wanneer de tank bijna vol is en je nog met kleine hoeveelheden bijtankt. Komt er dan altijd vloeistof uit de pomp?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als toevoeging op mijn antwoord: Eén van de traditionele taken van het Nederlands Meetinstituut is het toezicht houden op naleving van de Metrologiewet. Hieronder vallen met name het controleren van meetsystemen die gebruikt worden bij overdracht van eigendom, zoals benzinepompen, taxameters en weegschalen. Vaak kun je de goedkeuringsstickers van Verispect zien zitten op weegschalen en benzinepompen. Eisen die gesteld worden aan een installatie zijn de volgende: nauwkeurigheid (als ik een kilo product wil, wil ik ook echt een kilo) reproduceerbaarheid (ik wil ook iedere keer een kilo) fraudebestendigheid controleerbaarheid (ik wil elke geleverde kilo terug kunnen vinden op een bon)

Als je de vulhandel inknijpt,al is het maar heel weinig,krijgt de pomp een signaal om te openen en benzine of diesel af te geven,en dit wordt geregistreerd door de afgifte en betalings registratie. Alle benzine/diesel pompen zijn geijkt en dientengevolge te vertrouwen. Groeten.

Kijk helemaal zeker is het nooit. Er kan altijd wel een beetje mee gerommeld worden. Bijvoorbeeld i.p.v. 100 liter geeft hij maar 99 liter. Dit valt een normale bestuurder niet op als hij tankt. Alleen bij controle. Maar zoals Panteao al zegt zijn ze geijkt en kan je er dus vanuit gaan dat het zuivere koffie is.

Ja want wetenschappelijke ijking maar wat verontrustender is , bij elke dieseltankbeurt "lekt" er ongeveer 1 cc op de grond. Per dag dus in nederland en belgie een tank vrachtwagen diesel gedeeltelijk vervlucht en gedeeltelijk in de bodem. Op het uitvinderssalon een delegatie van een aziatische universiteit ontmoet die een carbonfilter hadden geïnstalleerd in de "nozzle" (het pistool) om de geurhinder te vermijden. Maar het lekken is en blijft een probleem tenzij men het systeem van formule 1 overneemt .(te duur)Conclusie : tanken tot pistool leeg is en omhoog houden.(discipline)

"Diesel, de brandstof die door meer dan de helft van de Belgische automobilisten gebruikt wordt, scoort slecht door een te lage ontvlambaarheidsgraad of door een toevallige of bewuste vermenging met andere olieproducten. Daaruit kan worden geconcludeerd dat dit in 1 op 20 dieseltankbeurten niet deugt." dat stond te lezen in een nota van de belgische regering. Er stond ook te lezen dat 3.6% van de stalen niet conform was en 5% van de pompen zelfs nà ijking (na verloop van tijd) afwijkingen vertonen. Ik ken iemand uit een groot transportbedrijf die een test gedaan heeft met een goedkopere dieselsoort van een grote winkelketen. Uit 1000en km bleek dat hij er 7% minder kms mee kon rijden dan met de iets duurdere. Conclusie : soms zal je een degelijke tankbeurt maken en soms niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100