Kun je autoramen met een krant wassen?

Je hoort wel eens dat je je ramen het schoonste krijgt met een krant, hoe zit dat met me autoramen aan de binnenkant, ik krijg altijd zo'n zooitje met een emmer water en een doekkie in me auto. Krijg je ze schoon met een vochtige krant of moet ik er weer met de emmer en een sopje in?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
5.2K

Het beste antwoord

Je moet ze eerst gewoon schoonmaken en dan nawrijven met een prop krantenpapier. De drukinkt maakt dat strepen en laatste (vet)restjes weggaan. Resultaat is inderdaad mooie glimmende ramen.
P.S. Kom je mijn auto ook even wassen?
Drinken we daarna gezellig koffie met wat lekker (of een wijntje met wat lekkers)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer .... is toch altijd nog 200 kilometer (heen en terug).
Moet ik het tóch maar zelf doen (of de wasstraat) :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Dat is ten strengste verboden. En chatten ook.
Het gaat jammer genoeg niet door, want zij/hij woont te ver weg :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie trouwens net dat het een hij is van 42 jaar.
Ik denk dat ie niet zit te wachten op een date met een 18 jaar oudere vrouw (is wel modern trouwens), die al lang en breed voorzien is van een leuke man :-) Ben ik nu aan het chatten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, leuke site. Ik ben hier al een halfjaartje of zo vaak te vinden.

Andere antwoorden (5)

Neen, de inkt op de krant is zelf vettig. Het vet van de uitdaemen, van de airco krijg je maar weg met een ontvetter, dus javelwater verdund of speciale "dure" doekjes (verschillende merken)om de ruit proper te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus onze oma's en moeders wisten niet hoe ze een ruit mooi schoon en glimmend konden krijgen?
Als je eerst de ruit gewoon schoonmaakt (water en zeep, of een andere vloeistof of middel) kan je als finishing touch wel degelijk een prop krantenpapier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb onlangs in een drukkerij gewerkt en heb vastgesteld dat inkt een gevaarlijk goedje is en kranten worden gedrukt met inkt tenzij het een lege krant was. Want niet belet dat ik enorm respect had en heb voor oma en moeders die ruiten kuisen. Trouwens een hel mooie filmscene in ADALEN 31, een sociaal drama, is de belangrijkste scene een moeder die de ruit wast met het hemd van haar doodgeschoten man in een staking.
Het zal prima gaan maar een bus glassex werkt bij mij ook goed zonder sporen op het dashboard. Het is wel belngrijg een goede schoen doek te gebruiken. het resultaat is pas te zien wanneer je tegen de zon in gaat rijden : )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt (auto)ramen met een krant streepvrij afdrogen, maar als je in je waswater een 1/2 geknepen ui doet, worden je (auto)ramen ook met een normale trekker/zeem streepvrij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor. Wat water erop en dan afvegen met krant. En dan heb je beeldschoon ramen. Geen kwaad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het al eerder gezegd.
gewoon een prop kranten [droog] nemen en begin maar met wrijven .thats it.