Mag je met een electrische golfcar op het fietspad rijden?

of moet je dan eerst een nummerbord hebben net als een brommer of invalide wagen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
4K

Antwoorden (2)

Als je het voor elkaar krijgt dat de golfcar een officieel tot de weg toegelaten voertuig wordt (oftewel: goedkeuring verkrijgt van het RDW) dan kan dat.

In Ermelo zijn ze er ooit mee bezig geweest:
http://www.destentor.nl/regio/veluwewest/ermelo/3886758/Ermelo-wil-goedkeuring-voor-op-de-weg-laten-rijden-van-golfcar.ece
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Het voertuig gaat door het leven gaat als “bijzonder voertuig”. Wanneer dat gebeurd mag hij niet harder kunnen rijden dan 25 km/u. Aan de achterzijde moet een z.g. (afgestompte) driehoek gemonteerd zijn. Qua verlichting moet alles, net als bij personenauto's, aanwezig zijn en functioneren. En volgens mij mogen er geen personen vervoerd kunnen worden. Het voertuig zal ingericht moeten zijn voor het vervoer van goederen.
2. Een tweede mogelijkheid is dat er een kenteken voor een brommobiel of personenauto wordt afgegeven. In dat geval zal het voertuig echt aan alle technische eisen en overige inrichtingseisen van deze categorie voertuigen moeten voldoen.

Een grote kans is aanwezig dat een golfkar voor de tweede mogelijkheid afgekeurd word omdat de breedte, de lengte, het gewicht, de technische voorzieningen, motorvermogen, remvermogen, enz. niet voldoende zijn en dus niet in aanmerking komt voor een eigen kenteken waarmee deze op de openbare weg gereden mag worden.