Waarom zijn autoverzekeringspremies in Engeland zo duur?

Ik kijk wel eens naar de Engelse versie van wegmisbruikers. Daar valt me op dat veel mensen onverzekerd rond rijden door de schandalig hoge premie. Na onderzoek blijkt de premie echt veel hoger dan die van Nederland, maar waarom? En, als ze zoveel meer ongelukken hebben hoe zou dat dan komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.4K
bamibal
11 jaar geleden
Dat links rijden valt nog niet mee ;-)

Het beste antwoord

Het is meer dat de premies in Nederland te laag zijn. In Duitsland betaal je ook fors meer premie.

Tel daarbij op dat je in Nederland minder schade risico hebt en je weet meteen waarom je in de UK meer moet betalen.