Ik heb een Renault Twingo uit '97 die momenteel erg beslaat en zelfs bevriest aan de binnenkant soms, hoe verhelp ik dit??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
2.4K

Het beste antwoord

Volgens mij is het een veelvoorkomend euvel bij Twingo's, omdat de voorruit relatief groot is, en daar veel vocht op condenseert. Wat ik zelf bij mijn Twingo doe, in de herfst en winter: een dubbel pantykousje vullen met goedkoop kattengrit (voor in de kattenbak), en dat bij de voorruit neerleggen. Dat absorbeert enorm veel vocht uit de lucht. Wel regelmatig een verse 'kous' neerleggen voor een optimaal effect!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien zit er vocht in het luchtfilter, deze kan je (laten) vervangen.
Ik had het zelfde euvel, het bleek dat de voorruit verzakt was en daardoor lekte.
Voor tijdelijk kan een vochtvreter helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U zult moeten gaan kijken of de ventilatieroosters niet verstopt zijn met blad.

Daarna kunt u de auto in een wasstraat rijden en kijken of er mogelijk een lek is bij de raam- of deurrubbers.

Als laatste moet u is kijken of u ventilatie van buitenaf krijgt of dat u de recirculatie hebt ingesteld, bij de laatste zal het vocht in uw auto blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst de oorzaak van het binnenkomend vocht opzoeken.
Kan van alles zijn maar vaak: lekkende voorruit dichting, deurrubbers, eventueel lekkend open dak, maar spijtig ook vaak de kachelradiator die lekt. Dat laatste zou je moeten ruiken (koelvloeistof) en de voorruit wordt dan "vettig".
Opdrogen : gewoon een dikke laag oude kranten op of onder het tapijt. Ook zoals hoger vermeld kunnen kattenbakkorrels dienstig zijn.
Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spuit in alle openingen en kieren veel Kit.

Kit is de verzamelnaam voor dikvloeibare materialen, geschikt voor verlijming of als afdichting.

Er bestaan globaal 3 soorten kitten:

1.Plastische kitten: Deze vervormen wel onder druk maar veren niet uit zichzelf terug en vertonen geen relaxatie. Stopverf is hier een voorbeeld van.
2.Plasto-elastische kitten: Vervormen onder druk, en ontspannen dan. Acrylaatkit is hier een voorbeeld van.
3.Elastische kitten: Deze hebben een rubberachtig gedrag, keren na indrukken of uitrekken weer in oorspronkelijke toestand terug. Siliconenkit en polyurethaankit zijn beide elastisch