Hoe betrouwbaar is een Smart Roadster waarvan de motor is vervangen geweest?

Hallo,

er is een Smart Roadster die ik heel graag wil kopen, maar de verkoper verteld mij dat hij het voertuig gekocht heeft in 2010 met een defecte motor, heeft het binnen gedaan bij
Smart specialist in Nederland en een nieuwe motor laten plaatsen met volledig nazicht. Heeft hier een factuur van en heeft intussen 7000km mee gereden zegt hij maar de stand op teller is 88.504km.

Mijn vraag is nu ->

Stel als deze man eerlijk is en degelijk de motor heeft laten vervangen met volledig nazicht; is het verstandig om zo'n voertuig te kopen of beter toch van afblijven?

Indien afblijven, waarom dan?

Alle mogelijke tips en adviezen over dit onderwerp en de Smart Roadster zijn welkom...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
3K

Het beste antwoord

Kijk even carsurvey.org dan kun je lezen over mogelijke problemen bij de Smart Roadster. Een vriend van me heeft er een en hij heeft hem vanaf nieuw. Toch best veel problemen, met de motor, ophanging, remmen etc. Als ik je een tip mag geven dan koop de beste die je kunt vinden, en niet een waar je van vermoedt dat er nog kosten aan komen. Dat de motor is vervangen hoeft trouwens op zich nooit geen probleem te zijn. Wel is dat ze een andere motor vaak omschrijven als een "nieuwe" motor terwijl het blok waarschijnlijk uit een verongelukte auto is gehaald, waarvan jij niet weet hoeveel kilometers hij heeft gelopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey, weet jij welk brandstof geschikt is voor een Smart Roadster (698 cc) 45kW? Euro 95 of Euro 98?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, 98, en dan de brandstof van BP tanken. Hij wordt er zuiniger van en loopt beter. Als je er een koopt moet je het maar eens een paar maanden bijhouden. Dan weet je het ook zeker. Smart schrijft trouwens ook 98 voor. Als je zo'n Smart-center belt kunnen ze waarschijnlijk wel zeggen waarom.

Andere antwoorden (2)

Nou je zegt dat het door een specialist is gedaan en je heb een factuur dus het zal wel kunnen
maar als de smart is opgevoed is het een ander verhaal dat doet smart niet zo snel
Maar is het gewoon de standaard motor die is erin gezet ?
Dan raad ik hem gewoon aan
Dus vraag even of hij is opgevoerd
En ik wens je veel plezier als je hem koopt

Toegevoegd na 1 minuut:
Smarts worden vaker opgevoerd daarom navragen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey, weet jij welk brandstof geschikt is voor een Smart Roadster (698 cc) 45kW? Euro 95 of Euro 98?
het blok van een smart is een bizar compact ding. een beetje zoals de swatch horloges uit de jaren 90 ( daar is het ook een samenwerkingsverband mee)
hem uit elkaar halen schijnt meer geld aan arbeidsloon te kosten dan het ding gewoon in de container gooien en er een nieuwe in frommelen, toch worden ze nog wel gereviseerd maar je ziet regelmatig smarts op verkoopsites met een in de soep gedraaide motor. ook staat er erg vaak specifiek bij vermeld dat het blok gereviseerd is. dat komt omdat het dingetje nogal op zijn top moet presteren en veel toeren draait. meestal is het rond de ton een beetje op terwijl "normale motoren"de twee of drie ton ook wel halen.

als deze op de 88000 vervangen is klinkt het mij als een goeie deal in de oren, tweedehands karretje, nieuw blokkie..

en anders gooi je er een blok van een yamaha r1 in, loopt ook lekker!