Wat is de maximumsnelheid van een Smart Roadster 698 CC, (45 kW) (?)

Hallo,

weet iemand wat de maximumsnelheid is van een Smart Roadster 698 CC, (45 kW) (?)

En mijn 2de vraag: ik hoor regelmatig dat er aan de motor van de Smart Roadsters op termijn iets mankeert en dat ze snel kapot gaan, klopt dat?

Met andere woorden; is een Smart Roadster (Benzine) met circa 100 000km nog betrouwbaar denk je?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Het beste antwoord

De topsnelheid van een dergelijk model is zo'n 160 km/u.
Verder kan ik relatief weinig vinden over de degelijkheid van dit model. Maar bij My Review van autoweek staan wel onderhuidskosten van gebruikerservaringen deze zijn vrij prijzig maar vallen mijns inziens nog vrij binnen de perken.

wel raad ik je aan de reviews eens door te nemen. Je ziet precies waar je allemaal op moet letten bij een dergelijke auto.

Verder een leuke eigen zinnige auto

Toegevoegd na 5 minuten:
Excuus de motor is niet heel erg degelijk. Maar vele met deze kilometerstand hebben een nieuw motorblokje deze zijn ook niet zo duur. Maar reken er maar op dat je tot 150.000 kilometer een nieuw blokje moet hebben.

Dit bespaar je echter wel op zijn zeer lage verbruik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo, er is een Smart Roadster die ik heel graag wil kopen, maar de verkoper verteld mij dat hij het voertuig gekocht heeft in 2010 met een defecte motor, heeft het binnen gedaan bij
Smart specialist in Nederland en een nieuwe motor laten plaatsen met volledig nazicht. Heeft hier een factuur van en heeft intussen 7000km mee gereden zegt hij maar de stand op teller is 88.504km. Mijn vraag is nu -> Stel als deze man eerlijk is en degelijk de motor heeft laten vervangen met volledig nazicht; is het verstandig om zo’n voertuig te kopen of beter toch van afblijven? Heb je enig idee? Alle mogelijke tips en adviezen zijn welkom...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer er een nieuwe motor in is gegaan en nog maar 7000 km heeft gereden lijkt het me geen onverstandige aankoop.
100.000 kilometer draaien doet de motor wel. Wanneer je specifiek naar een roadster op zoek bent lijkt me een dergelijke aankoop zelfs heel verstandig. Met name door de nieuwe motor die slechts 2 jaar oud is. Wel kun je bij de koop afspreken om een keuring op de auto te laten doen. Hierin wordt de technische staat van de auto goed doorgekeken. De kosten van deze keuring zijn echter wel voor de kopende partij. Of het verstandig is een auto te kopen moet vaak de toekomst uitwijzen. Er kan namelijk van alles gebeuren waardoor je achteraf anders er tegen aan kijkt. Wel kun je de schade beperken door een eventuele keuring.
Maar wanneer je op zoek bent naar een sportieve roadster die zuinig is kom je al snel uit bij een Smart. Voor zover ik weet de enige die dat heeft. Dit maakt het natuurlijk ook lastiger te zoeken naar een alternatief. Iedere andere roadster heeft namelijk veel hogere maandlasten. Desalniettemin lijkt het me geen onverstandige keus, een nieuwe motor zegt namelijk veel over hoe de eigenaar met zijn auto is omgegaan. Veel mensen zouden de auto namelijk veel goedkoper inruilen en wel een andere gaan zoeken. Deze heeft de moeite genomen om een dure reparatie te doen.
Ook wordt de Smart Roadster steeds zeldzamer op de Nederlandse wegen waardoor de dagwaarde nauwelijks afneemt (al is dat slechts een verwachting). Mocht je onverwacht toch van de auto af willen zul je (mogelijk met de nodige geduld) toch de auto voor een schappelijke prijs kunnen verkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de keuring kun je tevens de compressie laten meter per cilinder dit geeft een goede indicatie van de staat van het blok. Dit kun je met de goede materialen ook makkelijk zelf doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey, heel erg bedankt voor de nuttige reacties, by the way: weet jij welk brandstof geschikt is voor een Smart Roadster (698 cc) 45kW? Euro 95 of Euro 98?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een bijbaantje op het tankstation en daar tanken ze gewoon normale euro 95 benzine.
Voor vrijwel alle benzine auto's geldt dat euro 98 beter is en deze dus ook.
Het geeft een sportiever karakter aan de auto en in sommige gevallen is het zuiniger.
Door te kijken wat de prestaties op euro 98 zijn kun je zelf afwegen wat je liever tankt. Maar euro 95 is geen enkel probleem voor een roadstar.
En ik heb de info graag gegeven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is het verschil tussen '95 en '98? En kan het kwaad als ik '98 zou gebruiken bij een Smart Roadster?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan uiteraard ook euro 98 tanken. Het verschil zit hem in het octaangehalte dit is namelijk iets hoger. Hierdoor krijg je iets betere prestaties en de auto wordt geregeld ook zuiniger (afhankelijk van auto en rijsteil).
Ook worden er geregeld componenten toegevoegd die de motor schoonmaken.
Enige nadeel van deze premiumbrandstof ie de prijs. Deze ligt meestal een paar cent hoger per liter waardoor de zuinigheid niet meer opweegt tegen de prijs.
Maar zoals aangegeven verschilt dit per auto dus proberen kan altijd.
Als je 98 getankt hebt mag je (als deze niet bevalt) gewoon mengen met gewone 95. Succes met je roadstar een echt gaaf autootje