Mijn vriend wilt mij leren autorijden, hij heeft zijn rijbewijs al. Mag dat wel als we in onze eigen terrein blijven en geen druk verkeer is?

Waar mag ik dan allemaal wel rijden zonder rijbewijs?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
9.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of het nu wel mag of niet, niet aan beginnen, iemand die zijn rijbewijs heeft, leert ook snel zijn eigen manier van rijden aan en vergeet hoe het hem geleerd is, als hij jou leert rijden, leer je dingen op de foute manier, wat heel veel tijd, geld en energie gaat kosten om dat af te leren.
Aanleren gaat veel sneller dan afleren...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vader was rijinstructeur en hij was soms langer bezig om iemands fout aangeleerde technieken er weer uit te krijgen dan iemand die van niets wist gewoon te leren autorijden. Iemand iets leren wat je zelf al kan kan niet iedereen.
ItisILeClerc
11 jaar geleden
rijden leer je bij een rijschool

Het beste antwoord

Weet niet hoe het in nederland is maar in België moet je eerst je theorie halen, met het papier dat je geslaagd bent je voorlopig rijbewijs halen (kies in jou geval dan voor voorlopig rijbewijs b 36 maand) en dan mag je vriend (indien hij lang genoeg in het bezit is van zijn rijbewijs, dacht 8jaar) je leren rijden op de openbare weg. Dat lijkt me het simpelste voor officieel in orde te zijn. Je kan wel zoals je zelf aangeeft op eigen (prive) terrein zonder voorlopig rijbewijs al wat leren van je vriend. zodat je een start hebt als je je voorlopig haalt en dus de weg op mag.

Toegevoegd na 6 minuten:
Zie je uitbreiding net pas. In principe mag je alleen op priveterrein rijden maar er zijn veel mensen die op industrieterrein leren rijden of op winkelparkings als de winkels dicht zijn enz.. succes met het leren rijden allesinds..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Op de openbare weg mag je niet rijden zonder rijbewijs, het maakt niet uit of het wel of niet druk is. Rijden mag niet.
Op eigen terrein mag je doen wat jij zelf wilt, mits je je houdt aan een aantal regels; zoals geluidsoverlast, etc.
Dus als jij wilt auto rijden moet je dat doen, echter ben je niet verzekerd op het moment dat er iets gebeurt. Je bent namelijk alleen verzekerd als je een rijbewijs hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet want als er iets gebeurt dan doet de verzekering haast niets want je was in overtreding tegen de wet. je vriend mag je ook wel auto leren rijden maar hij is niet bevoegd om jou je bewijs te geven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op privaat terrein en op privé parkings mag hij je leren rijden. Op zondag zijn hier in Belgie alle winkels dicht en er zijn er veel die daar van de grote parkings gebruik maken om te leren rijden. Op de openbare weg is het verboden natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werkt in Nederland ander het terrein mag ook niet openbaar toegankelijk zijn rond rijden op de parkeerplaats bij de Mac Donalds bevoorbeeld ben je echt strafbaar bezig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even naar Belgie komen rijden dan ;) Waasland shopping center daar zie je dat het schering en inslag is. Op parking van MacDonalds tja daar zou ik het ook niet doen hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry Zazoe, kom elke week in Belgie: heb toch de indruk dat de rijopleiding in Belgie erg tekort schiet en het zeker geen goed idee is zelf te gaan zitten "klooien". Gemiddeld wordt er in Belgie verschrikkelijk slecht auto gereden. De meest elementaire verkeersregels en manoeuvres worden niet of niet veilig uitgevoerd. Valt me b.v. ook op dat lesauto's in Belgie geen extra opzetspiegels (voor de instructeur) hebben.
Zonder rijbewijs mag je eigenlijk overal rijden waar het GÉÉN openbare weg is. Onder weg wordt verstaan: alle rijstroken met inbegrip van fiets- en voetpaden en alle bermen. (Dus ook de middenbermen).
jc54
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Lol rijles op de middenberm van de A1 hehe