De nieuwe batterij was plots plat na twee dagen in de gesloten garage

De 3 jaar oude batterij was ook plots plat en nu de nieuwe batterij.(Alfa 156, 2001)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is je vraag? Gwn nieuwe batterij kopen denk

Antwoorden (2)

Ik denk dat u best een garagist eens naar uw auto laat kijken. Ik heb een aantal jaar geleden ook problemen gehad met mijn toen nieuwe batterij (citroën berlingo) en toen de garagist mijn auto nakeek waren het de ontstekingen voor de batterij (of zoiets) die versleten waren en vervangen moesten worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alfa's hebben soms de neiging stroom te "lekken". Wat je het best kunt proberen; starten dmv startkabels en ff een stuk rijden zodat de accu weer bijlaad... Als je de auto dan weer twee of meer dagen laat staan, de plus pool van je accu los halen (liever allebei). Als je de polen weer terug doet en hij start gewoon, is het waarschijnlijk dat ie lekt. Is dit niet het geval, dan kan het ie niet bijlaadt tijdens het rijden. Dan is er iets met de dynamo, verdeler of iets daar tussen. Als dat het niet is, moet je naar de garage... Succes