Moet ik eigen risico bij schade leaseauto zelf betalen?

Er is ingebroken in mijn auto (leaseauto). Nu moet ik 150 euro betalen van eigen risico. Moet ik dit zelf betalen of is dat voor mijn werkgever?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat soort dingen moeten in je leasecontract staan. Je kunt wel in de eerste bron vinden dat je er werk van kunt maken, nee heb je en ja kun je krijgen maar als het heel duidelijk in de contract staat (eigen risico zelf betalen bij inbraak) zal dat niet lukken. In de tweede bron staat dat bij die maatschappij het eigen risico voor de werkgever zou zijn.

Bronnen:
http://www.alp.nl/inbraak-diefstal
http://www.verenigingautovandezaak.nl/foru...

Dit is geheel afhankelijk van wat de afspraken zijn met de werkgever en waar en wanneer het gebeurd is. Is het gebeurd in prive tijd terwijl de auto in uw beheer was (auto stond dus niet op het terrein van de werkgever) bent u aansprakelijk voor de schade. Was het tijdens werktijd en stond de auto geparkeerd op het terrein van werkgever / klant of in de directe nabijheid van een klant kan de werkgever de kosten op zich nemen, dan moet in ieder geval duidelijk zijn dat u alles hebt gedaan om een inbraak te voorkomen (geen waardevolle spullen in het zicht). Ga in ieder geval in overleg met uw werkgever om tot een goede oplossing te komen.

Je hebt een leaseovereenkomst met je werkgever en in dat document staan de afspraken over eigenrisico, prive kilometers nz.

Omdat de auto geleast wordt door het bedrijf betaald je baas eerst het eigen risico maar heeft hij wel het recht dit bij jou te vorderen. Normaal gesproken vordert de werkgever dit niet. Mits je het gevaar niet zelf hebt opgezocht. Door je auto onbeheerd in eigen tijd achter te laten op een niet al te veilige locatie. Maar je baas heeft altijd vorderingsrecht. Jij maakt immers gebruik van de auto Toegevoegd na 1 uur: eventuele gestolen goederen uit de auto die van jouw zijn zijn onder de inboedelverzekering meestal gedekt (tot een bedrag van €250,- meestal)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100