Waarvoor dienen de ijzeren kettinkjes die onder een ambulance hangen (bij de wielen)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
19K

Antwoorden (2)

Contact maken met aarde, afvoeren statische elektriciteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist je was me net voor met antwoorden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja klinkt wel heel logisch eigenlijk. Alleen het filmpje hieronder (automatische sneeuwketting) ziet er ook wel logisch uit. Alleen vraag ik me af of de kettinkjes onder Nederlandse ambulances zo 'high tech' zijn...?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja in NL hebben die high tech dingen ook.
Het zijn automatische sneeuwkettingen. In dit filmpje een demonstratie.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kettinkjes lijken er inderdaad op. En het zou een heel goede oplossing zijn. Maar zouden onze ambulance zo 'high tech' zijn?
bamibal
11 jaar geleden
Ja, brandweerwagens hebben ze ook.
http://www.youtube.com/watch?v=-7IBLznFXpc