Waarom uitstel?

http://www.nu.nl/binnenland/2158118/duizenden-rijexamens-uitgesteld-winterweer.html

Kandidaten moeten toch ook bij slecht weer goed kunnen rijden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou de minnetjes fee is ook weer langsgeweest!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
It's not me.Ik mag nog niet stemmen.I am innocent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt veel minnetjes omdat je geen antwoord geeft op de vraag, maar de vraag min of meer herhaalt. Vergelijkbaar met: Vraag: Waarom zijn de bananen krom?
Antwoord: Veel bananen zijn krom.

Het beste antwoord

Het rijden onder deze omstandigheden is een stuk moeilijker voor beginnende automobilisten. Het zou niet eerlijk zijn om kandidaten onder moeilijkere omstandigheden te beoordelen dan de anderen.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ja, dit moeten ze inderdaad kunnen. echter, het zou niet eerlijk zijn om hen nu te laten afrijden terwijl de rijomstandigheden veel moeilijker zijn in vergelijking met andere rijexamenkandidaten. De kans van slagen, omdat rijden veel moelijker is met dit weer, is veel kleiner ten opzichte van kandidaten die met goed weer af moeten rijden. Dit zou meten zijn met twee maten, en dus niet eerlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar veel mensen zijn bang dat het examen veel moeilijker te halen is bij slecht weer, omdat de kans op dingen die foutgaan veel groter is.

Het is niet voor niets dat er regelmatig advies gegeven wordt om niet de weg op te gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel rijexamens moeten uitstellen vanwege de weersomstandigheden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgende keer even de aanvulling op de vraag lezen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gewoon gezeur om niets. Men die in het leerproces zit om te leren auto rijden kun je niet van verwachten dat ze tijdens dit leerproces in de moeilijkste omstandigheden leren te rijden. Alle ongelukken in deze tijd gebeuren door mensen die al een rijbewijs hebben, dus ondanks het leerproces is men nog niet in staat veilig te rijden. Indien je dit niet kan bedenken met het stel hersens dat wij hebben gekregen, ben je een toelichting niet waard. Dus ik geef mezelf een +1!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Alle ongelukken in deze tijd gebeuren door mensen die al een rijbewijs hebben"
Vreemde opmerking als je bedenkt dat mensen die geen rijbewijs hebben niet mogen rijden.
"dus ondanks het leerproces is men nog niet in staat veilig te rijden."
Ook niet echt realistisch. Het heet niet voor niets een 'ongeluk', omdat het 'per ongeluk' gaat. Fouten maken we allemaal, hoe hard we ook ergens voor geleerd hebben. Daarom hebben we verzekeringen, want anders zou met betere opleidingen verzorgen zodat er geen ongelukken meer gebeuren.
"Indien je dit niet kan bedenken met het stel hersens dat wij hebben gekregen"
Als iemand je niet begrijpt ligt het volgens jou dus aan de hersenen van de ontvanger en niet aan de boodschapper die misschien iets duidelijker zou kunnen zijn...???
We zijn niet allen even intelligent, hebben ook niet allemaal overal verstand van. Wat voor jou logisch is,moet voor een ander helemaal uitgetekend worden. Als je daar geen moeite voor wilt doen, wat doe je dan op een vraag en antwoordsite...???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef ermee aan dat je zelfs als je het rijbewijs heb gehaald (anders mag je de weg niet op) niet het leerproces ben doorlopen. Daarmee aangevend dat het logisch is dat aspirant rijders nu nog de skills kunnen bezitten. De vraag is simpel, het antwoord staat in de bron. Het antwoord wordt immers al beschreven in de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trouwens Dounja, een ogeluk heb je altijd zelf in de hand. Het makkelijkst is om niet te rijden, daarmee sluit je een auto ongeluk uit. Als je wel in de auto stap heb je besloten om het risico te nemen in een gevaarlijke situatie te veroorzaken/ in terecht te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, dat is altijd zo, niet alleen als er sneeuw ligt of het glad is... Maar dan kun je maar beter in je bed blijven liggen he...
Ja maar het moet wel verantwoord blijven. Daarbij moeten alle bijzondere verrichtingen uitgevoerd kunnen worden. Op alle stille weggetjes ligt ijs, zodat een bocht achteruit een ware bepreofing wordt en daarbij ook nog gevaarlijk is voor medeweggebruikers Of heuveltje glij...rijden).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, dat wilde ik ook toevoegen. Nu hoeft het niet meer... ;-)
Ze leren wel door de sneeuw te rijden met de gewone lessen,
maar ze kunnen weinig bijzondere handelingen uitvoeren omdat er te veel sneeuw ligt op sommige plaatsen en dat is onderdeel van het examen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb bij mijn snelcursus nooit leren inparkeren want 'er liggen toch bladeren op de vakken dus dat hoef je niet te doen'. Dus dit bezwaar is helaas niet helemaal waar al zou het dat wel moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je mazzel gehad!
En daarnaast moet een weggebruiker voornamelijk bij normale omstandigheden kunnen rijden. Dat je nu met 15 km per over wegen rijdt en daardoor heel rustig alles kunt zien aankomen betekend niet dat je ditzelfde op normale snelheid ook kunt.