Waarom schakelen we nog steeds in de auto, terwijl het allang automatisch kan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
3.9K

Het beste antwoord

Zoals de anderen al hebben gezegd, heeft dit zeer zeker met de prijs te maken. Maar dat het onsportief is, is ook weer niet echt waar. Misschien wordt je er een beetje lui van, omdat je verder niet hoeft na te denken, maar met de huidige automaat is niks mis. Zelfs een automaat kun je sportief bedienen, als je weet hoe hij op jou reageert en tegenwoordig heb je ook de tip-tronic automaat. Daarmee kun je kiezen tussen automaat en schakelen (met diverse opties). Daarnaast hebben de duurdere auto's vrijwel allemaal een automaat en die zijn echt heel sportief.
Het blijft dus een kwestie die met de prijs heeft te maken, volgens mij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Waarschijnlijk omdat het achterhaalde begrip van een auto met een automaat slaat op: dat is voor oude mensen,een automaat "is niks",dat is passief rijden en geef mij maar een pook dat is lekker sportief.
Terwijl het rijden met een automaat,vooral op langere afstanden veel relaxter is.En een automaat doet maar weinig of niets onder, in vergelijk met een schakelbak.Minder handelingen dus nog veiliger ook.
Toch wil het grootste percentage automobilisten geen automaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In Nederland wordt dat veroorzaakt door het feit dat een automaat veel duurder is. In de USA zijn automaten veel goedkoper. Kwestie van vraag en aanbod. Mensen willen hier graag "sportief" rijden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het lijkt me ook te maken te hebben zoals gezegd met de prijs. Moest die dalen zouden velen meer mensen geneigd zijn om er zo één te nemen. En inderdaad het lijkt onsportiever.
Ik denk ook dat de automaat ook veel meer veiligheid op de weg brengt. Ik rij er zelf mee en kan je verzekeren dat je veel minder moet 'denken' bij het besturen. Je kan je meer focussen op het werkelijke doel : de weg.
En als je een pittige automaat hebt blijft het zeker ook sportief ...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heeft vooral te maken met de ego van de man. Het zgn. sportieve rijden. Relatief rijden veel vrouwen namelijk automaat. De autofabrikant speelt hier op in: veel schakelauto´s verkopen voor minder (omzetsnelheid) en minder automaten voor meer (80 - 20 regel) Dubbel vangen!

Ik ben een man en rijd automaat! Geweldig!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vooral mannen willen graag de baas spelen over hun auto, veel gas en veel schakelen ,zonodig veel remmen, geeft hun het gevoel van macht. Vroeger was dat een paard waar er met de zweep op geslagen werd gepaart met grote schreeuwen( nu het toeteren) gaf ze ook het gevoel van macht. Sommige denken nog steeds dat ze met hun auto in een arena zitten! En zelfs het schreeuwen en vloeken, alsof ze noch op een paard zitten,zijn ze nog niet verleerd. De auto voor hun moet ingehaald worden, dus veel schakelen!!! Met veel gas .geschreeuw en geschakel halen ze in. Dat is pas sportief rijden!!! Daarom hebben ze in nederland ook zoveel verkeersborden nodig om al die z.g.n. sportieve rijders een beetje in toom te houden. Moeten deze mensen in een automaat rijden dan zullen ze waarschijnlijk hun stuur afbreken door de stress tijdens het inhalen. Want die auto moet en zal luisteren! Terwijl een automaat rijden veel rust geeft tijdens het rijden, het is beter voor de moter,hij rijdt zuiniger,minder uitlaatgassen en dus ook nog beter voor het milieu. Door dit alles heb je meer tijd om al die pookjesrijders veilig te ontwijken en dat is pas echt sportief!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben het volledig met je eens. Schakelen, schreeuwen en een ander in gevaar brengen. Ben voor het werk 90000 km per jaar onderweg en wat ik allemaal op de baan tegenkom....ik rij met een automaat en zou nooit meer anders willen. En zo'n auto geeft me evenveel voldoening en zelfs meer dan een schakelbak. Je word er echt rustig van....
Dat van je paarden vond ik heel grappig....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Panteao:zielig is het zeker en het zijn er ook nog zo veel! Raystef:mischien heb ik ook daarom hekel aan paarden.
Ik zou nooit bewust kiezen voor het rijden in een automaat. Mijn vriend rijdt er wel een, hij vind het makkelijk, maar ik houd wel schakelen! Geeft me meer het gevoel van autorijden dan het rijden in een automaat. Bovendien blijft het rijden met automaat iets minder zuinig dan schakelen (mits je op tijd doorschakeld...) Ik rij 100 km per voor mijn werk, met veel plezier in schakel-auto!