waarom zijn kentekenplaten van auto's nog niet zo ontwikkelt zodat het sneeuw er makkelijk afglijd en ze nog leesbaar blijven?

zag vandaag hele hordes auto's op de weg met kentekens die afgedekt waren met een laag sneeuw, en kentekens goed leesbaar moeten zijn...sneeuw is uitzondering?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

Het lijkt me simpel, de research and development (ontwikkeling) van dergelijke platen is gewoon te duur in verhouding tot de te verwachten baten (leesbare platen bij sneeuw), zeker gezien het feit dat het maar weinig sneeuwt in Nederland.

Overigens ben je wel in overtreding als je zo gaat rondrijden en kun je op een flinke prent rekenen als ze je daarvoor aanhouden. Eigenlijk moet de automobilist dit dus zelf schoonmaken voor vertrek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk, dan kan ik me veel beter voorstellen waarom je dat vroeg. Ik mag hopen dat in een dergelijke situatie coulance wordt getoond door de overheid (en ik neem aan dat dat ook wel gebeurd, ze hebben dan serieuzere zaken zoals ongevallen om zich mee bezig te houden).

Andere antwoorden (3)

Net zoals dat er geen autoruiten bestaat die je niet hoeft schoon te vegen en ijvrij moet maken.
Je moet je de ruiten al schoonmaken voordat je gaat rijden, dan ook maar gelijk je kenteken.
Je bent idd officieel in overtreding wanneer de sneeuw niet wegveegt en zo blijft rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wordt lastig: als je in een sneeuwbui rijdt wordt de kentekenplaat door de rijwind toch met sneeuw bedekt. Veelal staan de platen loodrecht gemonteerd en niet aerodynamisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het heeft gesneeuw moet je de auto toch sneeuwvrij maken,pak dan gekijk de kenteken platen mee.
In principe ben je strafbaar,maar als je in een sneeuwbui rijd,dan kun je dit niet voorkomen.
Sneeuw plakt en hecht nou een maal,en een systeem te ontwikkelen,dat de sneeuw er af gaat dat zal zo veel kosten en daar zit niemand op te wachten.