Ik wist niet dat je de politie moest bellen na een aanrijding met wild, en voor de verzekering blijkt dus dat ik wel aangifte moet doen.. Wat Nu???

Ik heb een aanrijding gehad met een ree, en deze rende vrolijk verder, en op het eerste oog had ik geen schade.Nu kijk ik bij daglicht en heb ik wel degelijk schade aan mijn bumper, en lampen.Mijn verzekering gebeld, en hier ben ik voor verzekerd, alleen nu lees ik dus overal dat ik niet had mogen doorrijden en de politie had moeten bellen, wat nu ?? Die komen snachts om 4 uur toch niet voor een lichte aanrijding met wild? Krijg ik nu gezeik omdat ik ben 'doorgereden' ????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
2.1K

Antwoorden (4)

Dat heb je gelezen, of heeft de verzekering je dat gemeld?
Een ree is eigendom van de staat. Als je een aanrijding met een ree hebt, waarbij het beest zwaargewond of dood is, moet je de politie bellen.
Zij zijn dan verantwoordelijk dat de ree bij een erkend vakpoelier komt.
Als ze (de verzekering) een aangifte nodig hebben, zul je naar de politie moeten gaan om daar aangifte van te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook als een beest "vrolijk" verder rent kan hij zwaargewond zijn.
Het is wettelijk bepaald dat je ook bij een kleinere aanrijding altijd een melding moet maken. (doorrijden is strafbaar).
Dan wordt direct beoordeeld of je moet wachten op de politie of dat je door mag rijden.

http://www.gelderland.nl/smartsite.dws?id=6125
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de verzekering zal er in elk geval altijd alles aan proberen te doen om iets te vinden zodat ze niet uit hoeven te betalen.
Je kan toch niet alles weten,ook als elke nederlander geacht word de wet te kennen,is niet reeel dus.

En kan ook net zo goed zijn dat die ree geen wild was,maar uitgebroken bij een particuliere eigenaar.
Als je een konijntje aanrijd,moe je dan ook de politie bellen?
is toch ook wild?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangifte doen hoeft niet op het plaats van het ongeval te gebeuren, melding maken direct na het ongeval was verstandiger geweest.

Nu nog kan je aangifte doen van het ongeval, maak een afspraak bij het politiebureau, leg uit wat er gebeurd is, ze zijn verplicht de aangifte op te nemen.