Wat is de ET-waarde van 15 inch velgen voor de Polo Bluemotion?

Voor de Polo is de ET-waarde 43. Op internet kom ik hier en daar tegen dat die 38 of 40 zou moeten zijn voor de Polo Bluemotion (dus afwijkend van de gewone Polo). Ik vraag me af of dit zo is. Want verkoopsites geven aan dat Polo's na 2009 een ET-waarde hebben van 43. Weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
2.6K

Antwoorden (2)

Dit kan per model verschillen wanneer je lichtmetalen velgen hebt is het mogelijk deze eraf te halen. Deze waarde is meestal te vinden rond het hoofdbevestigingspunt. Om de veilig op weg te gaan is het van belang dat de waarde niet te veel afwijkt. Ze mogen maximaal 5 punten afwijken van de fabrieksvoorwaarde. Alle bovengenoemde waardes liggen binnen de norm van 5 wat mogelijk je zoektocht naar lichtmetalen velgen vergemakkeld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vanaf model 2010 is de ET waarde inderdaad 43

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook de modellen vanaf 2001 hadden al ET waarde 43