Een volvo c30 kopen. Waar moet je bij een volvo 1.6 diesel juist overal op letten? Alle tips welkom!

Hallo iedereen, een collega vroeg me mee om naar een 2009 volvo c30 1.6 diesel te gaan zien. Ik heb al veel ervaring met auto's; ik ben al met verschillende vrienden naar tientallen wagens gaan zien, maar dit waren allemaal japanners en allemaal benzine motoren.

Exterieur, interieur en chassis zijn allemaal geen probleem. Maar waar motorisch op letten?

* dus liefst tips waarop te letten bij een diesel motor
* volvo specifieke punten waarop te letten zijn ook welkom!

Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De c30 is een betrouwbare auto waar je veel plezier van zult hebben. Ik heb meer dan 150.000 km gereden met de c30/v50 en heb zelden de garage gezien. Alleen voor onderhoud en APK. De 1.6 ligt ook in de Mini en in Peugeots. Voor de c30 is hij precies goed.

Het beste antwoord

Is ie overal droog, geen leksporen van opgedroogde koelvloeistof, dat is al zo'n beetje waar je naar kunt kijken. Verder het serviceboekje of hij regelmatig zijn onderhoud heeft gehad. En maak een flinke proefrit, zodat hij goed op bedrijfstemperatuur is, en dan is het een kwestie van goed luisteren. Loopt hij mooi, geen bijgeluidjes......
En als tenslotte alles goed is, dan is het nóg maar een momentopname, volgende week kan het weer anders zijn. Het blijft een gebruikte auto, waarom wordt hij verkocht en wie heeft er en hoe in gereden....
jc54