De airco van mijn auto stinkt, hoe kan ik dat verhelpen?

Ik woon in Amsterdam...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
5.6K

Antwoorden (7)

De filter veranderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even nakijken of er rottende bladeren voor de verdamper zitten, dit is een veel voorkomend euvel.
jc54
12 jaar geleden
Ik laat eens in de zoveel tijd bij de garage een bacteriele behandeling doen. Kost uiteraard wel veel geld maar je bent wel van het gestank af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan diverse oorzaken hebben, je dient een airco regelmatig tenminste 15 minuten te laten draaien zodat er niet veel bacteriën in de airco ontstaan. Ook dien je een airco eigenlijk 5 - 10 minuten voor aankomst uitgeschakeld te worden. Natuurlijk gaan er naar verloop wel bacteriën in onstaan, dit kan worden verholpen door naar een garage te gaan met airco service. Bij de kwik-fit hebben ze bijvoorbeeld airco fresh, dit is een soort spuitbus en deze word leeg gespoten bij of in de airco installatie en zo worden de bacteriën gedood en ontstaat er een frisse lucht. De kosten zijn tussen de 15 - 25 euro, als het enige tijd geleden is dat de airco vloeistof is bijgevuld is dit ook verstandig om dit gelijk te laten doen. Dit voor een optimale werking, dan word de oude vul stof afgezogen en komt er direct nieuwe vul stof bij. Met deze tips kun je je airco probleem verhelpen en beter leren onderhouden in de toekomst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een airco gaat stinken als je gas op is t stinkt dan naar rotte eieren dus gas even bij laten vullen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuwe filter erin zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uw airco filter bij tanken bij uw garage!
kost wel wat maar dan doet hij het weer.
Had ik ook.