Hoe lang kun je een auto rijden met een compressie van 25 % in 1 cylinder?

Ik heb een renault kangoo. Hij heeft volgens de garage een lek in een van de uitlaatkleppen van 1 van de 4 cylinders en heeft daardoor slechts 25% compressie. Het laten maken kost gemiddeld zo'n 1500 euro. Dit vind ik te duur en ik wil nog verder kijken. Nu vertrek ik volgende week op vakantie. Het is 3 uur heen. Is dat verstandig met een auto in deze staat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Het is in iedergeval niet aan te raden.
Dit gaat van kwaad tot erger en de schade kan alleen maar groter ( en dus ook duurder ) worden.
En niets is zo jammer om tijdens de vakantie te zitten met een kapotte wagen.
Een dergelijke reparatie is inderdaad een kostbare zaak.
Maar mischien kan het wel goedkoper.
Probeer eens een complete ( en goede ) cilinderkop op de kop te tikken bij een autodemontagebedrijf.
Het demonteren en monteren is als je handig bent zelf wel te doen,
maar vergt natuurlijk wel een gezonde dosis inzicht.
Je kan ook met de garage in overleg gaan om eventueel een tweedehandse kop erop te laten zetten.
Ik denk dat dat al met al een beste slok op een borrel scheelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee absoluut niet,
Je auto werkt maar op 3 cylinders en die ene is "kreupel"
dat is een onbalans in je motor en daarbij komen trillingen vrij die je motor,... zeker als je echt 3 uur moet rijden totaal naar de eeuwige snelweg helpt
En misschien jij en de rest van je gezin erbij als de klep afbreekt en tegen de cylinder knalt

niet doen dus
11 jaar geleden
Het is zelfs niet verstandig om nog 1 kilometer te rijden in die auto, doordat de benzine nu onverbrand in de katalysator terecht komt raakt deze ook onherstelbaar beschadigd, het is zelfs mogelijk dat er een (kleine) explosie ontstaat in de katalysator en deze open rijt en er de gehele motormanagement ontregelt wordt.