Weet iemand hoe ik een scheurtje in mijn carterpan kan repareren zonder de carterpan eruit te halen??

Ik heb een golf 4 maar geen bodemplaat eronder.
Ennu is mijn carterpan tegen de grond aan gekomen en heb ik een klein schertje erin waar elk dag ong 3 à 4 druppels olie uit komt.

Weet iemand hoe ik die scheurtje kan repareren zonder de carterpan eruit te halen??

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
11.8K

Het beste antwoord

Je kunt de carterpan laten lassen door een bedrijf, of je maakt de carterpan olie en vetvrij en je haalt het spul kneed ijzer. Dit is 2 compunenten spul dat je door elkaar mengt door te kneden met je vingers, het op je scheur of gatje smeert van je carterpan. Door eennaantal uur te wachten hard het kneed ijzer uit en is het gaatje ook dicht. Er is ook nog de optie van gaan naar de sloop en trek je een carterpan van een dezelfde auto en motorblok. Deze monteren met wat vloeibare pakking anders gaat die als nog lekken. Lassen en sloop zijn de beste opties kneed ijzer is wel sneller gefix maar werkt niet altijd goed dit kan loslaten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wereld van de verlaagde auto's :)

Lassen kan je doen, maar het beste lijkt me gewoon vervangen. Carterpan kost het einde van de wereld niet hé :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lassen kost je ongeveer €40 a €50
carterpan er onderuithalen want zal door de klap ook wel een deuk hebben.aan de binnenkant dus een bult en als er op die plek juist de oliepomp mond zit is daar de olie niet aanwezig.op de sloop een andere pan halen is de goedkoopste en beste weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben carrosseriebouwer geweest en toen heb ik ook zo iets meegemaakt .
Een paar blokken schuim op de lepels van de heftruc om de auto niet te beschadigen .
Auto omhoog en toen het scheurtje gelast