Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je momenteel 130km/uur rijden op nederlandse snelwegen waar 120 staat aangegeven?

Op de nederlandse snelwegen zie je nog vele borden staan van 120 km/uur. Bij inkomst van het buitenland staat al wel netjes aangegeven nederlandse snelwegen 130km/uur. Moet ze de 120km/uur bordjes nog gaan vervangen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
816

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De borden geven de snelheidslimier aan. Als het 120 is mag je daar niet 130.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op ern groot aantal plaatsen mag je dus nog steeds niet harder, bijvoorbeeld omdat harder rijden daar niet veilig is. Dit wordt door Rijkswaterstaat bepaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok nu wordt het duidelijk.

Andere antwoorden (3)

Ha, die Einstein1;

Voor alle snelheidslimieten is er de algemene regel dat een limiet geldt, tenzij borden of signaleren een andere maximum snelheid aangeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die 120 km/u bordjes zijn daar juist geplaatst, om aan te geven dat 130km/u daar NIET geldt.

Dit zijn vaak snelwegen met heel veel op- en afritten, of wegen die net iets smaller zijn aangelegd dan 130km/u wegen. Ze voldoen dus niet aan de eisen waar een 130 km/u weg aan moet voldoen. Je bent in overtreding als je daar 130 km/u rijdt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik probeerde van de week 160 tussen Breda en Utrecht.
Mag dus niet !!! Kost zelfs veel geld. 120 is 120.
Nogal simpel. En mijn excuus van "ik ben gehaast" wilden de jongens in hun zware Volvo niet accepteren.
Voortaan braaf zijn dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding