dekt mijn verzekering de schade als ik meer dan 50km/h te hard rijd als de.maximum snelheid?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
5.6K

Antwoorden (4)

Nee, als je een misdrijf pleegt en daarbij schade maakt wordt dat niet gedekt door de verzekering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meer dan 50km/u te hard rijden is geen misdrijf, dat wordt het pas als je nadat ze je rijbewijs voor deze overtreding ingenomen hebben als nog gaat rijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat mij betreft zou het een misdrijf moeten zijn.
Volgens mij, hoewel ik geen jurist ben, bepaald de schuldvraag of de verzekering de schade dekt. En als je 50km te hard rijdt ben je schuldig, dus zal de verzekering niet dekken.

Daarnaast ben je ook nog aso, maar de wist je waarschijnlijk al.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik gezegd dat ik dat zelf doe. Staat der niet toch
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Foute aanname (hoop ik) waarvoor ik dan oprecht excuses maak. Wil je dan wel de boodschap doorgeven aan degene die het wel gedaan heeft, want die blijft wat mij betreft gewoon staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dat die aanname fout is, is niet zo verwonderlijk, want je vraagt of jou verzekering dat dekt. En jou verzekering zal zeker niet de misdragingen van andere dekken.
Het antwoord is ja (m.u.v. een illegale straatrace). Voor het weigeren van een WA-uitkering zijn er maar enkele zaken die juridisch gezien niet uitgekeerd hoeven te worden.
Verder mag een maatschappij onder bepaalde omstandigheden wel de uitkering op je verhalen (dit gebeurt vaak als je onder invloed bent). De verzekeringsmaatschappij moet dan echter wel kunnen aantonen dat je onder dat gebrek valt (door bijvoorbeeld een politierapport).
Het casco gedeelte is niet wettelijk geregeld en hier kan de maatschappij zelf uitsluitingen voor regelen bijvoorbeeld de genoemde 50km/h te hard.

Meestal is snelheid geen uitsluiting bij een verzekeringsmaatschappij maar dit kan per maatschappij verschillen. Het WA gedeelte zal in ieder geval zeker een uitkering doen (behalve als de 50km/h aangetoond bij straatracen is bereikt)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zult in de kleine lettertjes van je Polis moeten duiken, helaas kun je niet op voorhand aangeven of het wel of niet wordt gedekt, zoals hier al gezegd ga je bij straatraces sowieso onderuit!

Succes!