Hoe kan je een openstaande autodeur dichtgooien terwijl ie al op slot zit? en hoe blijft ie dan op slot?

als ik bij aankomst bestemming eerder uit de auto stap dan mijn vriendin.. en dan met de sleutel vast de auto op slot draai, terwijl zij haar portier nog open heeft.. dan vergrendeld de hele auto. inclusief haar zijde. ze kan dan de portier dichtgooien en de auto zit, nog steeds, perfect op slot. hoe kan dit? vergrendel je alleen de handgreep van een auto, of schiet er een stang tussen je portier en de rest vd auto?

(volvo 850)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
5.7K

Het beste antwoord

Ha, die Fror;

De meeste autosloten werken met een veermechaniekje dat als de boel op slot is maar een kant op werkt. Dus als de boel op slot is maar er staat nog een deur open, kun je de deur nog wel door het veertje hen dichtdoen, maar daarna blokkert de boel. Was vroeger bij auto's zonder centrale en/of electrische vergendeling meestal ook al zo. Slotenbouwers zijn hele slimme fijnmechaniekers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het slot aan de andere zijde wordt dan elektrisch vergrendeld.
Bij sommige auto's wordt dan de handgreep vergrendeld, bij andere de verbinding tussen handgreep en slot, zodat de deur niet meer geopend kan worden.
AWM
14 jaar geleden
Het sluiten van de deur vergrendelt de deurkrukken (ook al bewegen ze nog), als werkt alsof de deur niet afgesloten is, vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goeie auto gaat niet op slot als er nog een deur openstaat, alle deuren worden dan steeds opnieuw ontgrendeld.