Wat is een ABS impulsring, en wat is hiervoor de officiele naam?

Volgens de garage (in duitsland) kan het onderdeel niet geleverd worden en moet de complete as vervangen. Vind ik nogal extreem en ik wil even zoeken naar een onderdeel bij nederlandse dealers.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1K

Het beste antwoord

Een ABS impulsring is een ring met inkepingen die langs een elektromagneet draait. Door wisselend metaal en inkeping, krijg je in de magneet een inductiestroom.
Als deze inductiestroom tijdens het remmen onderbroken wordt, doordat een wiel blokkeert, geeft de stuurmodule een seintje naar betreffende wielmodule om daar de remdruk te verminderen, zodat het wiel blijft draaien.
Dit is in het kort de werking van A.B.S. ( Anti Blokkeer Systeem).
De A.B.S. impulsring kan een los onderdeel zijn, wat op de wielnaaf geklemd wordt, maar het kan ook in de wielnaaf uitgefreesd zijn, dus één met de naaf.
Een complete as vervangen voor een A.B.S impulsring, daar heb ik nog nooit van gehoord.
jc54