kan ik bezwaar maken tegen een boete voor te hard rijden als ik dit moest doen om een ongeluk te vermijden?

Ik reed op de boelelaan te amsterdam. Sochtends is het daar erg druk en ik moest gas geven om een niet tegen een vernauwing op te rijden. Er reden behoorlijk wat autos naast mij en achter mij. Ik heb dus gas gegeven en werd daarna direct geflitst. Ook is de weg daar behoorlijk hobbellig en denk ik dat de meting daardoor behoorlijk kan afwijken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

Er zijn zeker mogelijkheden om bezwaar te maken tegen een boete, altijd zelfs. Het moet alleen aan voorwaarden voldoen.

Lees hoe je dat kan doen via de bijgesloten link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je kunt altijd bezwaar aantekenen, maar ik zou eerst maar wachten totdat de prent op de mat is gevallen. Ondertussen zou je actie kunnen ondernemen getuigen te verzamelen (bijv met advertentie in de krant). Al met al denk ik dat je er financieel weinig mee opschiet want het wordt feitelijk jouw woord tegen de flitser en de rechter moet dan maar bepalen wat het meest logische is. Zonder getuigen doe je weinig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan wel (Je kan altijd bezwaar maken). Echter, jouw argument zal niet positief opgenomen worden. Je kan namelijk OOK remmen. En dat is wat je had moeten doen. Als er een versmalling is, dan moet je wachten tot je ruimte krijgt om in te voegen bij de rest van het verkeer. Extra gas geven om nog net voor de auto naast je er in te duiken is gevaarlijk rijgedrag.

Persoonlijk zeg ik: Terecht dat je een prent krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bezwaar is altijd mogelijk, u moet dan wel wachten totdat u een schrijven krijgt van het justitieel incasso bureau met een verzoek tot donatie aan de staatskas.
Bij dit schrijven staat ook vermeld hoe u een dergelijk bezwaar moet indienen.
U dient dan wel eerst betalen.

Ik ga verder niet oordelen over uw motivatie van het te hard rijden.
Dat moet u immers zelf al doen in uw bezwaarschrift.

Succes alvast