Hoe zie ik het verschil tussen benzine en diesel?

Ik heb hier een aantal jerrycans staan, maar weet niet meer in welke de diesel zit en de benzine.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
26.3K

Het beste antwoord

Benzine is geel, diesel is groen. Er bestaat ook rode diesel, maar die is niet voor auto's bedoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ha, die Kokker;

Er zou een kleurverschil moeten zijn (welk weet ik niet, maar dat kun je opzoeken). Bovendien is diesel vetter dan benzine.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is vooral te ruiken. Diesel ruikt veel olieachtiger. Als je het ruikt dan weet je het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naast de verschillende kleuren, is de geur van benzine ook penetretranter daar deze "vluchtiger" is dan diesel.

Mocht u na alle gegeven antwoorden toch nog twijfelen dan kunt u uit de cans een klein monster nemen en dit proberen te ontsteken met een aansteker o.i.d. de benzine zal gelijk ontbranden, terwijl u dat met diesel nagenoeg niet gaat lukken.