ik rij in een auto van mijn vriend kan ik dan anwb gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.9K
Amadea
11 jaar geleden
Wie heeft een abonnement op de ANWB, jij of je vriend?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat bedoel je de "anwb gebruiken". Je kan zo in een anwb-winkel wat gaan kopen, of bedoel je de Wegenwacht? Uiterst vage vraag!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan, maar op het moment dat ze je komen helpen moet je wel lid worden, als jij zelf nog geen lid bent. (zie antwoord van Amadea.

Antwoorden (3)

U zal wel de Wegenwacht bedoelen denk ik.
Als u mag rijden met iemand zijn voertuig moet u een door hem ondertekend document hebben waarin hij u als chauffeur toelating geeft. Dit is verplicht, ook voor de politie.
Bespaart u trouwens een hoop misère want kan het vermoeden hebben dat het een gestolen voertuig is.

En ja dan kan u die oproepen igv defect.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo van dat document klopt niet. Je heb niets nodig, alleen kentekenbewijs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij kan dat alléén met een partnerlidmaatschap!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij niet de eigenaar en MAG er dus mee rijden !
In Belgie moet u in principe een geschreven toestemming hebben, zeker voor de auto verzekering.
ronron1212
11 jaar geleden
depauwroger hier in nederland is dat niet van toepassing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Belgie noemen wij dat "geldklopperij". De verzekering is dus op naam en niet voor het voertuig, zéér raar.
Dus als uw vrouw in panne valt met uw auto kan/mag ze de wegenhulp niet bellen want die verzekering is bv op uw naam.
Bizare toestanden want als ik even doordenk moet u voor 2 voertuigen 4 x een contract afsluiten om zowel u als uw vrouw te verzekeren met beide voertuigen, niet te geloven. In Belgie is de auto verzekerd en of ik nu rij ,of mijn vrouw of een van de kinderen maakt niet uit het is de auto die telt.
En om terug te komen op mijn origineel antwoord mag zelfs een vriend ermee rijden mits een schriftelijke toestemming, en ja ook hij mag dan de wegenwacht bellen. Als ik de minnen zie is duidelijk een Nederlandse website,
ik denk erover na om te stoppen met hulp te verlenen.
ronron1212
11 jaar geleden
Ten eerste is het geen verzekering maar een lidmaatschap. Als je vrouw met pannen komt kan ze wel bellen als ze lid is.
Je kan elk maar een keer lid worden. Het gaat dus niet om een auto verzekering maar om een lidmaatschap bij auto pannen onderweg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterker nog: Je HOEFT niet eens lid te zijn van de wegenwacht. Kom je, met welke auto dan ook, met pech te staan dan kun je de wegenwacht bellen.
Ze willen dan wel dat je gelijk lid wordt, maar dat is logisch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verzekering of lidmaatschap, what's in a name.
Aan de kritiek te zien is de reglementering in NL totaal anders dan in BE, vandaar de verwarring.
Ik begrijp de reacties niet goed want Amadea schrijft ook dat het persoonsgebonden is !
ronron1212
11 jaar geleden
depauwroger het gaat om een lidmaatschap voor auto pech hulp.
De hulp van de wegenwacht is persoonsgebonden, en geldig voor elke auto of motor waarvan de abonnementhouder gebruik maakt. Dit geldt in Nederland voor maximaal 2 kentekens per jaar.
Amadea
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geldt dat dan ook als passagier? Dus als ik lid ben van de wegenwacht en ik rij mee met iemand die pech krijgt?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ja Rrrobb, dat kan, er is wel een maar:
Stel jij hebt zelf volgende week, met je eigen auto, de anwb nog een keer nodig. Geen probleem.
Maar toen kocht je in November een andere auto, en dan:
December, koud, koud koud, helaas auto start niet. ANWB komt, he! Das kenteken 3, sorry maar helaas. (betalen, of geen hulp)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
+ minkukel is weer bezig.
Alleen als u zelf lid bent van de Anwb, of bereid bent om bij panne direct lid te worden.
Maar je kan desgewenst ook beroep doen op routemobiel.
Maar daar gelden de zelfde voorwaarden, of zelf lid zijn of direct lid worden.